تبدیل قدس اِشغالی به پادگان نظامی برای برگزاری راهپیمایی «روز پرچم» صهیونیست‌ها

تبدیل قدس اِشغالی به پادگان نظامی برای برگزاری راهپیمایی «روز پرچم» صهیونیست‌ها

راهپیمایی روز پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست امسال با بالاترین تمهیدات امنیتی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس برگزار شد. صهیونیست‌ها با تعطیلی مراکز تجاری به منظور تامین امنیت شرکت‌کنندگان در این مراسم، قدس را به شهر ارواح تبدیل کردند.

تبدیل قدس اِشغالی به پادگان نظامی برای برگزاری راهپیمایی «روز پرچم» صهیونیست‌ها

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- تسنیم نوشت: همزمان با برگزاری راهپیمایی روز پرچم در سرزمین‌های اشغالی، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تلاش کردند تا شهر قدس و محله قدیمی آن را به یک پادگان نظامی تبدیل کنند تا زمینه مشارکت هزاران شهرک نشین صهیونیست را در این راهپیمایی تحریک آمیز فراهم کنند. راهپیمایی مزبور با مشارکت برخی از وزرای کابینه و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی برگزار شد.

راهپیمایی پرچم از زمان اشغال بخش شرقی شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی در سال 1967 تحت عنوان روز «یکپارچگی قدس» آغاز شد. در ابتدا این راهپیمایی به صورت رژه نظامی برگزار می‌شد و تنها به مشارکت تعداد معدودی شهرک‌نشین محدود می‌شد، اما امروز هزاران صهیونیست تندرو در آن مشارکت می‌کنند و از سراسر نقاط فلسطین اشغالی به قدس می‌آیند.

مراسم راهپیمایی شامل برافراشتن پرچم های رژیم اشغالگر و خواندن سرودها و انجام رقص‌های تلمودی در خیابان های قدس و بخش قدیمی شهر و دست زدن به اقدامات تحریک آمیز و سردادن شعارهای نژادپرستانه ای است که همگان را به قتل اعراب تشویق می کند.

این راهپیمایی با هدف یهودی سازی و تسلط کامل اسرائیل بر شهر قدس با اهداف مذهبی، عقیدتی و سیاسی و اقدامات تحریک آمیز پلیس رژیم صهیونیستی به منظور تحریک احساسات مسلمانان و فلسطینیان ساکن در شهر قدس برگزار شد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس تامین مالی این راهپیمایی تحریک آمیز را برعهده دارد که هدایت و رهبری آن را گروه های تندروی راستگرا به ویژه جمعیت های شهرک نشین بر عهده دارند.

«فاطمه خضر»، یکی از بانوان مرابط فلسطینی (حامی و محافظ مسجدالاقصی) که در اعتراض به برگزاری این راهپیمایی در منطقه باب العامود حاضر شد در گفت‌وگویی کوتاه گفت: علی رغم تعرضات نظامیان رژیم صهیونیستی به ما زنان، امروز به قدس و محله قدیمی این شهر آمده‌ام، چرا که هیچ انسانی در قدس حرمت ندارد. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند حاکمیت خود را بر قدس تحمیل کنند، اما در حقیقت هیچ حق حاکمیتی بر قدس ندارند، چرا که قدس تحت اشغال است.

وی افزود: این شهر پایتخت ابدی فلسطین است و تا زمانی که من و امثال من اینجا حضور دارند، در کنار فرزندان و نوادگان‌مان از قدس دفاع خواهیم کرد. این بانوی مبارز فلسطینی دقایقی پس از مصاحبه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

پلیس و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از روزها قبل برای تأمین امنیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز پرچم برنامه ریزی و اقدام به مستقر کردن بیش از 3 هزار نیرو در سطح شهر کرده بودند و با ایجاد موانع ایست و بازرسی در مسیرهای اصلی و بستن برخی مسیرهای تردد تلاش کردند تا مانع رسیدن فلسطینی ها به منطقه شوند.

علاوه بر این نظامیان صهیونیست مغازه داران فلسطینی را وادار کردند تا در زمان برگزاری این راهپیمایی، دکان‌ها و مراکز تجاری شان را تعطیل کنند که همین امر سبب شد تا قدس در زمان برگزاری این راهپیمایی تحریک آمیز شهرک نشینان، به شهر اشباح تبدیل شود.

«احمد الصفدی»، عضو شورای اجرای ملی قدس پیرامون آزار و اذیت فلسطینیان توسط شهرک نشینان صهیونیستی در خلال برگزاری این راهپیمایی گفت: صحنه بسیار غم‌انگیزی است. با همه اقدامات و عربده کشی‌های شهرک نشینان صهیونیست تلاش شده شهر قدس از همه سو در محاصره شهرک نشینان باشد که مورد حمایت پلیس رژیم اشغالگر هستند.

الصفدی در ادامه افزود: آنها در تمام شبانه روز اهالی قدس را هدف آزار خود قرار می‌دهد. در طول روز به مسجد الاقصی یورش بردند و از دست زدن به هر اقدام تحریک آمیزی کوتاهی نکردند، از جمله اینکه به خبرنگاران حین پوشش اخبار قدس تعرض کردند، چون نمی‌خواهند، تصاویر تجاوزات و تعرضات آنها پخش شود.

راهپیمایی روز پرچم امسال نیز به مانند سال قبل از خیابان یافا در غرب قدس شروع و از باب الجدید و سپس باب العامود به داخل محله قدیمی شهر و سپس محله مسلمان‌نشین قدس تا دیوار ندبه ادامه ادامه یافت.

از نکات قابل توجه راهپیمایی امسال حضور تعدادی از وزرای حاضر در کابینه نتانیاهو همچون «ایتامار بن گویر»، وزیر تندروی امنیت داخلی و «بتسلائل اسموتریچ»، وزیر دارایی، «میری رگو»، وزیر حمل و نقل و «اسرائیل کاتز»، وزیر انرژی و همچنین شماری از اعضای کنست و روسای احزاب سیاسی و مذهبی رژیم صهیونیستی در جریان این راهپیمایی بود.

«راسم عبیدات» کارشناس مسائل فلسطین در رابطه با ابعاد سیاسی این راهپیمایی به خبرنگار تسنیم در کرانه باختری گفت: شکی نیست که این افراطی گرایی و تبعیض نژادی باعث تنش و چه بسا موجب تشدید اوضاع و انفجار اوضاع در منطقه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: وقتی می خواهند از این شهر و از داخل محله قدیمی قدس عبور کنند، در واقع اقدامی تحریک آمیز انجام می شود که تاکنون از سوی این گروه‌های تندرو و رژیم اشغالگر بی‌سابقه بوده است. ما آشکارا به رژیم صهیونیستی می‌گوییم که در سایه این عربده کشی‌ها و تجاوزات و تعرضات در آینده امنیتی نخواهد داشت و ملت فلسطین توان مقابله با عربده کشی‌های شهرک نشینان و رژیم اشغالگر فاشیستی را که در مسیر انفجار اوضاع گام برمی‌دارد، ندارد.

شهرک نشینان صهیونیست همچنین با حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شماری از اهالی قدس و روزنامه نگاران تعرض کردند که باعث زخمی شدن تعدادی از خبرنگاران و شهروندان فلسطینی قدس شد.

به رغم ترتیبات شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در زمان برگزاری راهپیمایی روز پرچم، فلسطینی‌ها نیز با اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین از روی بام منازل و سر در مغازه های‌شان در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به راهپیمایی، بر هویت اسلامی و عربی این شهر تأکید کردند تا بدین شکل به توطئه‌های رژیم صهیونیستی به منظور یهودی سازی این شهر واکنش نشان دهند.

نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ مقاومت به برگزاری راهپیمایی پرچم

همزمان دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر از خنثی‌سازی عملیات ضدصهیونیستی یکی از نیروهای جنبش حماس در قدس خبر دادند که قصد داشت همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم در این شهر دست به انجام عملیات بزند.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *