ترک سیگار شهید مدافع حرم خیلی سخت بود!

ترک سیگار شهید مدافع حرم خیلی سخت بود!

همسر شهید پورهنگ می‌گوید: محمد به من قول داد خواسته‌ام را عملی کند؛ چون تنها شرط من برای ازدواج این بود. البته همه می‌گفتند این یک کار نشدنی است.

ترک سیگار شهید مدافع حرم خیلی سخت بود!

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، محمد پورهنگ در سال ۱۳۵۶ در شهرری متولد شد. او از جمله روحانیونی بود که نتوانست نسبت به اوضاع سوریه بی‌تفاوت باشد. به همین علت همه تلاش خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) انجام داد تا اعزام شود. سرانجام این شهید عزیز در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۹۵ در لازقیه سوریه به شهادت رسید؛ در حالی که دو فرزند دختر از خود به یادگار گذاشته است. آنچه خواهید خواند خاطره‌ای است از همسر شهید پورهنگ و خواهر شهید اصغر پاشاپور، از شرطی که روز خواستگاری برای همسرش گذاشت.


شهید محمد پورهنگ به همراه خانواده اش

محمد حدود ۱۰ سال سیگار می‌کشید. خودش می‌گفت نخ بعدی را با نخ قبلی روشن می‌کرد! من، هم به دود سیگار آلرژی داشتم و هم فکر اشتباهی داشتم و گمان می‌کردم سیگاری‌ها از نظر اخلاقی آدم‌های درستی نیستند. فکر می‌کردم حتما سیگاری‌ها باید فلان خصوصیت اخلاقی را هم داشته باشد. بعداً فهمیدم که چند نفر از علما و بزرگان هم سیگاری بوده‌اند!

حاج محمد می‌گفت: سیگار را به خاطر بد بودنش کنار نمی‌گذارم، بلکه به خاطر شما کنار می‌گذارم و این دو تا از هم جداست. واقعا هم به این نتیجه رسید.

به من قول داد چون تنها شرط من برای ازدواج این بود که سیگار را کنار بگذارد. همه می‌گفتند این یک کار نشدنی است. مادرم خیلی ناراحت بود و گمان می‌کرد اصغرمان هم در کنار رفاقت با محمد سیگاری می‌شود! اما او سیگار را کامل گذاشت کنار و گفت: خودم احساس می‌کنم این وبال گردن من شده. می‌خواستم آن را کنار بگذارم و یک انگیزه لازم بود که همین ازدواج است. نه تنها دیگر سیگار نکشید که بدش هم می‌آمد و می‌گفت: وقتی به روزهایی که سیگار می‌کشیدم فکر می‌کنم، ‌از خودم بدم می‌آید!

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *