خبر خوب| قیام ۱۵ خرداد شروع همه اتفاقات خیر

خبر خوب| قیام ۱۵ خرداد شروع همه اتفاقات خیر

ساعت ۳ بامداد، سید روح‌الله دستگیر شد. انگار سخنرانی در فیضیه کار خودش را کرده بود. مردم تکلیف رژیم را روشن کردند: «یا مرگ یا خمینی» و قیام ۱۵ خرداد برگی سرخ در کتاب تاریخ ایران شد. البته قرار است این بسته، پر از خبر خوب باشد. حتی در تلخ‌ترین روزهای تقویم!…

خبر خوب|  قیام ۱۵ خرداد شروع همه اتفاقات خیر

گروه خبر خوب: ساعت ۳ بامداد، سید روح‌الله دستگیر شد. در خانه ای ساده در شهر مقدس قم. انگار سخنرانی در فیضیه کار خودش را کرده بود؛ سخنرانی علیه لایحه‌ای پرسروصدا، علیه ظلم و استبداد رژیم پهلوی در مقایسه این حکومت با حکومت بنی‌امیه. امام به زندان قصر منتقل شد. خبر که به گوش مردم رسید، به خیابان‌ها ریختند و با فریادشان تکلیف رژیم را روشن کردند:« یا مرگ یا خمینی». نگرانی رژیم شاهنشاهی از خطر قیام مردم، پنجه‌های پلیدش را به خون سرخ ملتی مظلوم آغشته کرد… البته قرار است این بسته پر از خبر خوب باشد. حتی در تلخ ترین روزهای تقویم! پس بیایید برخی از آثار قیام ۱۵ خرداد را مرور کنیم: دیده شدن نقش مؤثر رهبری امام‌خمینی(ره) در حرکت‌های انقلابی و ضد طاغوت و نمایان شدن بیش‌ازحد وابستگی رژیم به آمریکا . ایجاد انگیزه در دانشجویان برای برپایی جنبش‌ها و تظاهرات سازماندهی‌شده در جهت مبارزه با طاغوت. اتحاد مردم و علما برای ایجاد حرکت‌های انقلابی و از همه مهم‌تر آشکار شدن چهره پلید حکومت ستم شاهی که شاید تا آن روز به وضوح افشا نشده بود. حالا بشنویم از خبرهای خوب ایرانی که در برابر تمام طاغوت‌های دوران با اقتدار ایستاده و همچنان هم خواهد ایستاد.

انتخاب نماینده دائم ایران در سازمان ملل

*صدای دندان قروچه دشمن فریاد شکوه و عظمت ایران است!
از قیام ۱۵ خرداد گفتیم و از رهبری کسی که برای آزادی و آزادگی مردم سرزمینش پای تبعید و دوری از وطن، آن‌هم سال‌های سال ایستاد و از مردمی که تا آخرین قطره خون پای ارادتشان به آرمان‌های بلند سید روح‌الله، مردانه ایستادگی کردند. از همان قیامی که می‌گویند نقطه عطف انقلاب بود و اگر منصفانه‌ نگاه کنیم ثمراتش مبارزه با طاغوت است، نه تنها از آن روزگاران که تا امروز و البته تا قیام مهدی موعود(عج). پس شما که پای این درخت تنومند انقلاب ایستاده اید چشم و دلتان به این خبر خوب روشن باشد که نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به‌عنوان نایب‌رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی و گزارشگر کمیته خلع سلاح این سازمان انتخاب شد. با این تصمیم، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از ۵ نایب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا_ اقیانوسیه در نشست آتی مجمع منصوب شده‌است که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورها آغاز به کار خواهد کرد. البته مدیونید اگر فکر کنید دشمن آرام نشست و دست روی دست گذاشت! این انتصاب در حالی صورت‌گرفته است که طی هفته‌های گذشته، نمایندگی آمریکا در نیویورک تلاش گسترده‌ای در محافل دیپلماتیک برای جلوگیری از انتصاب ایران در دو سمت انجام داده بود. هرچه باشد باید بپذیریم دشمن کارش دشمنی است و پای این عهد دیرین سوگند خورده است. اما چه جای نگرانی و ناراحتی. ما که این را هم به فال نیک می گیریم! چرا که عصبانیت دشمن و صدای دندان قروچه هایش فریاد شکوه و عظمت ایران و ایرانی است.

افزایش عمر موتور خودرو با محصولی ایرانی

*تلاش فناوران، در جهت رفع نیاز جامعه

دغدغه آسایش خلق خدا که در سر باشد، آرام و قرار را از انسان می‌گیرد. مدام به این در و آن در می‌زند تا گره ای از کار کسی باز کند و لبخند رضایتی روی لبی بنشاند. از نوازش یک کودک بی‌پناه و نگاهی پرمهر به سالمندی دل‌شکسته گرفته تا حرکت‌های بزرگ علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی. فرقی نمی‌کند، دنیا را که مزرعه آخرت ببینیم و فرصت را اندک، ثانیه‌ای را تلف نخواهیم کرد. مثل اختراع اختراعات ریز و درشت فناوران و شرکت های دانش بنیان. فناوران ایرانی در راستای رفع نیازهای جامعه با بهره‌گیری از تکنولوژی روز، محصولاتی تولید کرده‌اند که قابلیت جلوگیری از آلایندگی و افزایش عمر موتور خودرو، را نیز دارد. این محصولات شامل: روغن خنک‌کننده، شیشه‌ شوی خودرو، ضد یخ ارگانیک و آب مقطری است که قابلیت ضدعفونی با UV را دارد. «محمد عبدالله‌زاده» مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان‌است و این‌طور که در کلامش پیداست برای تولید و فناوری پایانی را نمی‌شناسد! این‌هم شاهد مثال؛ محصولی دیگر که قدم بعدی او برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی و راحتی و آسایش مردم سرزمینش است.محصولی به نام کارواش که در مرحله نمونه آزمایشگاهی است. اینطور که می‌گوید وقتی همراه دستمال به بدنه خودرو کشیده می‌شود، تمامی بدنه به صورت نانو درمی‌آ‌ید و اجازه نمی‌دهد گرد و غبار و لکه روی سطح خودرو قرار بگیرد . خلاصه اینکه باور کنیم می توانیم و ایمان داشته باشیم که ایرانی بودن افتخار ماست.

*برای ایرانی، نمی‌توانیم و در انحصار این و آن است معنا ندارد!

سالیان سال، اَنگ جهان سومی بودن را همچون داغی بر پیشانی ایران و ایرانی زده بودند و حرف از پیشرفت در هر زمینه‌ای را کلامی بزرگ‌تر از دهانش می‌دانستند؛ اما خدا را شاکریم که به یمن رهبری امام‌خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی، هرروز خبری از پیشرفت‌هایمان در گوش جهان می‌پیچد و ما هم به برکتش سرمان را روزبه‌روز بالا و بالاتر می‌گیریم. ربات‌هایی که تولیدشان در انحصار چند کشور اروپایی و چینی بود با هزینه کم‌تر از ۱۷ درصد نمونه اروپایی، در ایران اسلامی ساخته و بهینه سازی شده‌اند. متخصصان یک شرکت فناور توانستند دانش فنی ساخت دو نوع ربات را بهینه‌سازی کنند که در خط تولید مواد، مورد نیاز است. دنیا بداند این نه اولین و نه آخرینش است.

اینها سربازان در گهواره امام خمینی(ره) هستند

*نسل اندر نسل پای ولایت ایستاده اند تا شهادت

بر و بچه‌های دیروز که حساب و کتابشان معلوم است. همان نسلی که پیروزی را رقم زدند؛ با حضوری سرسختانه و برای رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. آن‌ها، هم ابهت روی ماه امام را دیدند و هم صلابت صدای پرطنینش را شنیدند. اما ارادت بچه‌های امروز به امامی ندیده و ایستادن پای آرمان‌هایش حرف دیگریست. دهه هفتاد، هشتاد و نود که این روزها در تیررس نگاه مسموم دشمنان هستند و تا جا دارد خورده‌اند! و حالا در این روزهای پرحرف و حدیث، برای عرض تسلیت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، راهی مرقدش می‌شوند و پای صحبت‌های رهبرشان می‌نشینند تا تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند. پس چه خبری خوب‌تر و زیباتر از این که خانواده بزرگ ایران اسلامی با این‌همه سوسه آمدن ها و موش دواندن ها، نسل اندر نسل پای ولایت ایستاده اند تا شهادت.

قیامی سرخ از جنس غیرت و ایمان

*این برگ از تاریخ بوی خون می دهد!

بیایید سری به تاریخ ایران بزنیم. شاید ورق زدن برگ‌های این کتاب قطور، به‌خصوص این روزها که شاید فشار اقتصادی بهانه‌ای شده تا تحریکات همیشگی غرب مؤثرتر واقع شود، خالی از لطف نباشد. تَورّق صفحه‌هایی از وابستگی ها و خوش‌خدمتی های مفرط پادشاهان ایران به اربابان آن طرف آبی، «انقلاب سفید» و «اصلاحات ارضی» که بی‌ربط به حادثه امروز تقویم نیست و قیامی از جنس ایمان و غیرت و به رنگ خون. قیامی برای اعتراض به دستگیری سیدی که از مخالفان سرسخت طرح ها و لوایحی که دشمن‌ شادکن بود. امام على (ع) می فرمایند:«مَنْ طَلَبَ عِزّا بِظُلْمٍ وَباطِلٍ أَوْرَثَهُ اللّه ُ ذُلاًّ بِإِنْصافٍ وَ حَقٍّ؛ هر کس عزّت را با ظلم و باطل طلب کند، خداوند به انصاف و حق ذلّت نصیبش مى نماید.»

*خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *