خبر خوب| مأموریت نظامی اثبات شایستگی «ساخت ایران»

خبر خوب| مأموریت نظامی اثبات شایستگی «ساخت ایران»

این روزها هر طرف سر برمی‌گردانیم، عطر دانایی در شهر پیچیده و حرف از یار مهربان است. سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که برای همه سلیقه‌ها محتوا دارد. اگر هم قصد خرید نداشته باشید، تنها قدم زدن در بوستان معطرش حال‌ و روزتان را گلستان می‌کند. هنوز چند روزی از بودنش باقی است. اگر گذرتان افتاد، سری به این بوستان معطر بزنید.

خبر خوب| مأموریت نظامی اثبات شایستگی «ساخت  ایران»

گروه خبر خوب: این روزها هر طرف سر برمی‌گردانیم، عطر دانایی در شهر پیچیده و حرف از یار مهربان است. سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که برای همه سلیقه ها محتوا دارد. اگر هم قصد خرید نداشته باشید، تنها قدم زدن در بوستان معطرش حال‌وروزتان را گلستان می‌کند. هنوز چند روزی از بودنش باقی است. اگر گذرتان افتاد، سری به این بوستان معطر بزنید. البته بساط بازار مجازی و خریدوفروش از راه دور هم به راه است. اگر راهتان دور است یا امکان حضور ندارید، خودتان را از رفاقت با این دوستان بی‌ریا و یارهای همیشه مهربان محروم نکنید.

پهپادهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بهترین و کارآمدترین پهپادها در دنیا محسوب می‌شوند

*چو ایران نباشد تن من مباد!

گذشت آن روزها که برای آب خوردنمان هم باید اجازه می‌گرفتیم. حرفی از توسعه و پیشرفت نمی‌زدیم. اما حالا اوضاع فرق کرده این‌هم شاهد مثالی که افتخار و غرور ملی از سر و رویش می‌بارد:«پهپادهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بهترین و کارآمدترین پهپادها در دنیا محسوب می‌شوند.» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش می گوید:«تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ردیف بهترین تجهیزات دفاعی به‌روز دنیا محسوب می‌شود و می‌توانند در حوزه‌های مختلف به اجرای مأموریت بپردازند.دشمنان به‌خوبی می‌دانند که نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای سامانه‌های قدرتمندی است و ما آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستیم.»
همیشه آباد و آزاد باشی ای ایران!

*موفقیت این مأموریت نظامی، اثبات شایستگی کالای ایرانیست

ایرانی هستیم درست! ایرانمان را عاشقانه دوست داریم، درست! شعار تولید ملی و خرید کالای ایرانی را سر می‌دهیم و همدیگر را به تحققش تشویق می‌کنیم، آن‌هم درست! اما انصافاً پشت صحنۀ همه این حمایت‌ها چقدر خریدار محصولات ملی هستیم؟ چقدر به کالای ایرانی اعتماد کردیم، مردانه پشتش ایستادیم و برای درخشش و عاقبت بخیری اش مایه گذاشتیم؟ این خبر خوب هم یک تیر است با چند نشان؛ گام اول عزت ملی، اقتدار نظامی و نمایش شکوه و قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و گام بعدی اقتدار علم و تجلی دانش و فناوری با تبلیغ کالای ایرانی و اثبات حقانیتش. در مجموع هم یک تو دهانی محکم به همه دشمنانی که کمر به ذلت ایران بسته‌اند و صدالبته که کور خوانده‌اند.
دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه، با اشاره به ماموریت ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و سفر به دور کره زمین، ماموریت موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ ارتش را نشان از آمادگی‌ فنی، تجهیزات، آموزش و تجربه بالای کارکنان آن دانست و گفت:«قطعاً ناو گروه یک کشور ابرقدرت می‌تواند دور کره زمین را طی کند.»

«خداداد عبدی زاده» جوان خرم‌آبادی، لامپ کم مصرفی تولید کرد که هیچ مشابه خارجی در دنیا ندارد

*تو می‌توانی موفق باشی! نیاز باشد من حتی انگشترم را هم می‌فروشم!

من می‌توانم! جمله‌ای که در تمام این سالها ورد زبانش شده بود. کاری به کسی و چیزی نداشت. ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم دست‌به‌دست هم می‌دادند، نمی‌توانستند سدّ راه او بشوند. عزمش را جزم کرده بود؛ از همان روزی که علاقه به برق و الکترونیک را در وجودش کشف کرد و با همه توان به سمت شکوفایی این استعداد رفت. تو می‌توانی! این هم جمله همسری همراه بود که در تمام این سال‌ها مدام در گوشش می‌خواند. آن‌قدر که نمی‌گذاشت شکست‌های پی‌درپی لحظه‌ای زمین‌گیرش کند. می گفت:«تو می‌توانی موفق باشی! نیاز باشد من حتی انگشترم را هم می‌فروشم!»

«خداداد عبدی زاده» جوان خرم‌آبادی، لامپ کم مصرفی تولید کرد که هیچ مشابه خارجی در دنیا ندارد. خودباوری، ایمان، وطن‌دوستی و نگرانی‌های او برای همشهریانش توانست کنار تمام موفقیت‌های او، ایران اسلامی را مثل همیشه سرافراز کند.

*شانه به شانه رقبای پیشرو در جهان

خبرهای خوب امروز هر کدام به نوعی، گریزی به تولید ملی می‌زنند و حال‌وهوای ایرانی بودنشان، در کنار سعی و تلاش و غیرت ملی، از جنس دانش و تحقیق است و محصول شرکت‌های دانش بنیان. خبرهایی که در آن‌ها شعار خواستن توانستن است، جامه عمل پوشیده و سرشار از کارآفرینی و اشتغال‌زایی است.«با تلاش محققان و شرکت‌های دانش بنیان، جاروبرقی بدون کیسه، در یکی از واحد‌های صنعتی قم بومی سازی شد؛ قدرت بالا، مصرف کم انرژی و قیمت مناسب نسبت به نمونه خارجی، از مهمترین ویژگی‌های این محصول است.» این یکی هم مفت چنگ خانم‌های خانه دار! یک جاروبرقی نُقلی، سبک و جمع‌وجور. نگران زحمت تعویض کیسه هم نباشید که طراحی این جاروبرقی بدون کیسه است. البته شاید بعضی خانم‌ها قبل‌تر از این‌ها توفیق آشنایی با این جارو برقی دوست داشتنی را داشته و از مزایایش بهره برده باشند، اما همان ابتدای سخن گفتیم که حرف از تولید کالای ایرانی است. پس این جاروبرقی بدون کیسه با قبلی‌ها فرق دارد! این یکی صفر تا صدش از قطعات و مواد اولیه گرفته تا تولید و ساخت، کار دانش بنیان‌های سرزمینمان است و آمده تا شانه به شانه رقبای پیشرو در جهان، حسابی عرض اندام کند.

نوجوانان دهه هشتاد و نودی شهرک نارنج عنبرآباد، پای درس معرفت و ولایت مداری

*ایران مهد مردانِ مرد است

حسن ختام این بسته هم حرف ازمعرفت نسل پرسروصدا و پر ماجرایی باشد که هم اهل ایمانند و هم جویای علم و هنر. دهه هشتادی ها و نودی هایی که سرمایه‌های ایرانند و چشم امید این سرزمین به آینده‌ درخشانشان. «نوجوانان دهه هشتاد و نودی محله مسجد امام صادق (ع) شهرک نارنج عنبرآباد، با بضاعت ناچیز خود در سالروز شهادت این امام عزیز، موکبی را راه اندازی کردند. بر و بچه هایی عاشق که با چهار تا پایه چوبی و یک پارچه این موکب را راه انداختند و هزینه پذیرایی ساده را نیز خودشان پرداخت کردند.» جای تعجب نیست. ایران مهد مردانِ مرد است. پیش‌از این هم فرزندان ایران با همین صداقت، معرفت و ارادت به ولایت پای سخت‌ترین امتحان‌ها ایستاده‌اند و امروز و فردا دنباله همان روزهای پرافتخار و پرغرور است.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *