خبر خوب| پزشک باغیرت شیرازی چطور به دادِ بیمارش رسید؟

خبر خوب| پزشک باغیرت شیرازی چطور به دادِ بیمارش رسید؟

امروز برایتان یک بغل خبر خوب آماده کرده‌ایم؛ از ابتکار جالب دانشجویان یک دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا پزشک بیماری که با مهربانی مریضش را مداوا کرد. گل سرسبد امروزمان هم آزادی یک زندانی بی‌ملاقاتی بعد از 20 سال است.

خبر خوب| پزشک باغیرت شیرازی چطور به دادِ بیمارش رسید؟

گروه خبر خوب: خدا هوایمان را دارد، در همان لحظاتی که خیال می‌کنیم همه چیز به آخر رسیده و جهان در تاریکی غرق شده است، ناگهان خورشید طلوع می‌کند. در نقطه‌ای که تصور می‌کنیم سردترین لحظه زندگی‌مان است، خانه‌مان شروع می‌کند به گرم شدن. در آن آخرین گام امید که هرچه داشتیم از سرمایه امید و انتظار به باد رفته است ناگهان یک امید نو سر راهت می‌نشیند.

نفس کلام این است که رفیق جان حتی تا آخرین لحظه سیاهی و سرما از نور و گرما نا امید نشو، چون خدا هوایمان را دارد و ناگهان طلوع رخ خواهد داد!


حمایت متفاوت دانشجویان دانشگاه هاروارد از مردم غزه

*ابتکار دانشجویان در حمایت از مردم غزه

اولین خبر بسته امروزمان از ابتکار دانشجویان دانشگاه هاروارد در حمایت از مردم بی گناه غزه است. دانشجویانی که بعد از ممنوع شدن حمل پوسترهای حمایتی از فلسطین با ابتکاری جالب به دانشگاه آمدند، حالا به‌ جای بنر و پوستر، با کاورهای لپ‌تاب، چفیه روی گردن و لباس‌های تنشان قرار است صدای مردم غزه باشند.

*از خودگذشتگی یک پزشک با غیرت

دومین سکوی خبر خوب‌مان درباره یک پزشک متعهد است. یک پزشک رادیولوژیست که در بیمارستان مادر و کودک شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. خودش حالش مساعدی نداشت و در اتاق ریکاوری بود و نباید از آن شرایط خارج می‌شد، حتی تعادل نداشت روی پایش بایستد اما باز هم با از خودگذشتگی به یک بیمار اورژانسی رسیدگی کرد.
به‌صورت اورژنسی یکی از بیماران با شک به خونریزی داخلی نیاز اورژانسی به تشخیص داشت، این دکتر متعهد با همان لباس بستری و از اتاق ریکاوری مستقیم با کمک پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان بر بالین بیمار حاضر شد و کار سونوگرافی تشخیصی را انجام داد تا به پزشک جراح در تشخیص کمک کند. این است تعهد پزشکی. این پزشک متعهد دکتر زارع هستند.


کپسول زیستی ۵۰۰ کیلوگرمی با موفقیت به فضا پرتاب شد و به زمین برگشت.

* ارسال موفق کپسول زیستی به فضا

اما بشنوید از سومین خبر خوب امروزمان که حسابی کیف‌تان را کوک می‌کند. ایران یک کسپول زیستی ۵۰۰ کیلوگرمی به فضا پرتاب کرد و این کپسول تمام تست‌های مدنظر را با موفقیت گذراند و در سلامت کامل به زمین برگشت. به گفته سخنگوی سازمان فضایی ایران، سپر ضربه‌گیر کپسول زیستی موفق عمل کرده و توانسته مطابق طراحی، انرژی کپسول را هنگام رسیدن به سطح زمین به خوبی تلف کند که «از دستاوردهای مهم این پروژه به حساب می‌آید». در مأموریت این کپسول، ارسال موجود زنده تعریف نشده اما تعدادی کیت زیستی توسط کپسول حمل شده است که «این کیت‌ها نیز با موفقیت روی زمین بازیابی شده‌اند».

این کپسول به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده و توسط پرتابگر بومی سلمان به فضا پرتاب شد. این کپسول زیستی محموله علمی، پژوهشی و فناورانه در راستای تحقق نقشه‌راه طرح «اعزام انسان به فضا» است که به منظور توسعه و اکتساب فناوری‌های مورد نیاز در این راستا، به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرتاب شد.
برای رسیدن به فناوری اعزام انسان به فضا، ابتدا باید کپسول‌های زیستی در چند مرحله با وزن‌های کمتر با موفقیت به فضا پرتاب شوند و به‌سلامت به زمین برگردند. در هر مرحله وزن بیشتر، ارتفاع بالاتر و پارامترهای پیچیده‌تری مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، برنامه‌ریزی برای مرحله بعد شروع می‌شود تا در نهایت همه مختصات لازم برای اعزام انسان به فضا فراهم می‌شود. اتفاقی که در «نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی» برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۷ محقق شود. به امید موفقیت‌های روز افزون برای ایران عزیزمان.

آزادی یک زندانی فومنی بی ملاقاتی

*آزادی زندانی بی‌ملاقاتی پس از ۲۰ سال

سکوی چهارم خبرخوب مان حکایت آزادی یکی از زندانیان زندان تهران بزرگ است که به‌دلیل بدهی مالی از سال ۱۳۸۳ در زندان به‌صورت بلاتکلیف به‌سر می‌برد. این زندانی فومنی به‌دلیل فوت همه اقوامش، طی ۱۰ سال گذشته هیچ ملاقاتی در زندان نداشته است. حالا با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان ملاقات مجازی تعیین تکلیف و آزاد شد. طبق دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت خیرین، مابقی بدهی وی تسویه و در همان روز از زندان آزاد شود.

* به اندازه نیاز…

در پایان بسته خبری‌مان برایتان یک توصیه سبک زندگی از «آیت الله خوشوقت» آورده‌ایم: «دستور رسیده است که شما هر مقدار غذا در سفره جمع می‌شود باید بخورید، خُرده نان، خُرده برنج جمع می‌شود باید بخورید. چون این‌ها هم جنس همان اصلی است دیگر، چرا نمی‌خوری؟ همان را باید بخوری، اگر نخوری مثلاً در یک جامعه‌ای که ده میلیون آدم دارد چقدر از این‌ها جمع می‌شود. آنوقت چقدر غذا می‌شود؟!
لذا خود پیامبراکرم صلی الله علیه و آله بشقابشان را انگشت می‌زدند و پاک می‌کردند که هیچ‌چیز ته آن نماند. به ما یاد دادند. اما غربی‌ها می‌گویند باید نصفش را بخوری نصفش را دور بریزی که کارخانه زیادتر تولید کند. حق نداری دور بریزی، به اندازه نیاز بپز تا تمام شود، ته آن پاک شود.»

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *