خبر خوب| پیش به سوی هواپیمای وطنی/ زن ایرانی همچنان بر سکوی قهرمانی

خبر خوب| پیش به سوی هواپیمای وطنی/ زن ایرانی همچنان بر سکوی قهرمانی

«ما به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستیم». این جمله را چه کسی می‌گوید؟ کسی که از اشکالات و کاستی‌های این مجموعه بی‌خبر است؟ خیر. این جمله دیروز از زبان کسی مطرح شده که شاید بیش از هرکس به سختی‌های راه و نقایص و کمبودها آگاه است. اصلاً آدم وقتی به نقصان‌های کاری آگاه است، عزمش بیش‌تر جزم می‌شود که بزند به دل میدان و طرحی نو دراندازد. وقتی آدمیزاد امیدوار باشد، برای تحقق رویای شیرینش، از جان مایه می‌گذارد.

خبر خوب| پیش به سوی هواپیمای وطنی/ زن ایرانی همچنان بر سکوی قهرمانی

گروه خبر خوب: «ما به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستیم». این جمله را چه کسی می‌گوید؟ کسی که از اشکالات و کاستی‌های این مجموعه بی‌خبر است؟ نه، این جمله دیروز از زبان رهبر معظم انقلاب مطرح شده است؛ کسی که شاید بیش از هرکس به سختی‌های راه و نقایص و کمبودها آگاه است. اصلا آدم وقتی به نقصان‌های کاری آگاه است، عزمش بیشتر جزم می‌شود که بزند به دل میدان و طرحی نو دراندازد و گام‌های بلند بردارد. مثل شما که مرد کارهای سخت هستید! مرد عبور از گردنه‌های دشوار! وقتی آدمیزاد امیدوار باشد، با هر سختی می‌سازد و برای تحقق رویای شیرینش، از جان مایه می‌گذارد. پیش به سوی فردای رویایی وطن! پیش به سوی تحقق آرمان‌های بلند ایران و ایرانی!

*«و او چه خوش درخشید»

شاید در خاطر مبارک تان باشد که از جملات قصار ما در صفحه خبر خوب، «بی‌تفاوت نباشیم» است. این هفته، چشم‌های مردم ایران، خیره به بزرگ مردی شد که مصداق بارز و اتم اهمیت دادن به اتفاقات پیرامونش بود. نگاه‌ها را متوجه خودش کرد و چشم‌ها را بارانی بدرقه‌اش.
خبر شهادت «حمیدرضا الداغی» دردناک بود و ما را بهت‌زده کرد. از این منظر، جای چنین خبری در این صفحه نیست. اما فدا شدن این فرزند وطن، این پیام سرخ را فریاد کرد که «ایرانی غیور است و شرافت ایرانی با هجمه های فرهنگی مخدوش نمی‌شود».
شهید عزیز ما! هم‌وطن عزتمند و شریف! در برابر روح بلندت سر تعظیم فرود می‌آوریم. رفتار تو، روحی تازه در ما دمید و مسولیتی را که در قبال یکدیگر داریم، به ما یادآوری کرد. روحت شاد که مردانه زیستی.

*«آهای شناور! باید فارسی صحبت کنی!»

اینجا خلیج فارس است. همان جایی که رهگذرانش فارسی حرف می‌زنند.
– چرا؟
– چرا که نه؟!
چه کسی گفته که هرکس خواست با اهالی دیگر کشورها صحبت کند، باید با زبان انگلیسی سخن بگوید؟ انگلیسی هم زبانی است مثل بقیه زبان‌ها، از کی سالار شد؟ چرا زبان بین‌المللی، این زبان باشد؟ زبان ما فارسی است، پاسدار امنیت خلیج فارس هستیم و هرکس بخواهد از آنجا بگذرد، ملزم است که با همین زبان سخن بگوید.
یادتان هست یک روز رهبرمان به جوانان گفت «شما باید کاری کنید که پنجاه سال بعد، اگر کسی خواست به تازه‌های علمیِ آن روز دست پیدا کند، مجبور بشود بیاید زبان فارسی یاد بگیرد»؟ شاید برای عده‌ای حرف دور از ذهنی به نظر بیاید، اما ما که باورمان است که این کار، شدنی است. همین طور که در ویدئوی بالا می‌بینیم که نیروهای نظامی آمریکایی مجبورند در گذر از خلیج فارس، فارسی حرف بزنند. ایران، جانِ ماست و فارسی، زبان ذهن و دل‌مان. زنده باد این زبان شیرین!

*«دانه معنی بگیرد مرد عقل»

بعضی اتفاقات، یک نمادند! یعنی به جز معنای ظاهری‌شان، هزار نکته باریک‌تر ز مو هم در دل خود دارند. حتی شاید دقیقا آن معنا در دلشان نباشد، اما ما آن معنا را در دل‌شان جای می‌دهیم! به هرحال، کاری است که از دست مان برمی‌آید! مثلا همین قهرمانی بانوی ایرانی در رقابت‌های مچ‌اندازی آسیا. آدم با شنیدن این خبر، از ذهنش این جمله می‌گذرد که «الحق که زن ایرانی، بر قله کرامت و افتخار ایستاده و مچ همه را خوابانده، آن هم چه خواباندنی!»
در روزگاری که ادعای جهان این بود که زن برای شکوفا شدن، رشد و حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، نمی‌تواند حیای دیرینه خود را حفظ کند و عفیفانه در اجتماع حاضر باشد، زنان ایرانی این ادعا را زیر پا نهادند و با موفقیت‌های پی‌درپی‌شان، نشان دادند که می توانی زن باشی، در متن و مرکز و نه در حاشیه باشی و در عین حال عفیف بمانی.
درود به رویا مهبودی و همه بانوان ورزشکار و قهرمان ایرانی که نقش برجسته‌ای در رساندن پیام زن ایرانی به جهانیان دارند.
«رویا خانم! دست شما درد نکنه! مخصوصا مچ‌تون!»
این شیرزن ایرانی با شکست رقبای قدرتمند و نامدار خود توانست به مدال طلای آسیا در بخش بزرگسالان(دست چپ) دست پیدا کرده و تاریخ‌سازی کند. این برای نخستین بار بود که ایران در بخش بانوان به مدال طلای رده سنی بزرگسالان آسیا دست پیدا کرد.
خداقوت قهرمان! خیلی سالاری!

*خودمان هوای هواپیماها را داریم

آدم یاد فیلم «منصور» می‌افتد. یاد لحظه‌ای که هواپیمای ساخت وطن، بالاخره پرواز کرد. چه ستاری‌ها که برای پیشرفت این کشور، خون دل خورده‌اند و جان و تن فدا کرده‌اند.
حالا اما از هر سو، خبرهای خوب هواپیمایی می‌شنویم. از یک طرف روسیه و کشورهای دیگر، برای تعمیر هواپیماهای‌شان، سراغ متخصصین ایرانی می‌آیند. از طرف دیگر، در روز کارگر، موتور کاملا ایرانی هواپیما که در گروه صنعتی مپنا ساخته شده، با حضور رییس جمهور آزمایش موفقیت‌آمیز می‌شود. از طرف سوم، معاون وزارت صمت، نوید تولید نمونه اولیه هواپیمای زیر ۱۰۰ نفره ایرانی تا پایان سال ۱۴۰۴ را می‌دهد. طرف‌های دیگری هم هست که ما بیان آنها را واگذار می‌کنیم به آینده تا صفحه خبرخوب مان یکهو از خبرهای هوایی خالی نشود!
بله، گذشت آن زمانی که چندین نفر مسول بلندپایه کشوری، برای حلوا حلوا کردن هواپیمای وارداتی، به خط می‌شدند. گذشت آن زمان‌ها که آن سان گذشت!

شمع شدی، شعله شدی، سوختی!

دیروز سراغی از معلمان تان گرفتید؟ روزشان را به آنها تبریک گفتید؟ می‌دانید چقدر همین تبریک ساده برای آنها ارزشمند و موجب دلگرمی است؟ خصوصا اگر سن و سالی از آنها گذشته باشد و دور و برشان از هیاهو خالی شده باشد.
فقط هم منظورمان معلم‌های رسمی‌تان نیستند. حتما این جمله مشهور را شنیده‌اید که «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً». این گونه که نگاه کنید، خیلی‌ها حق معلمی بر گردن ما دارند.
هنوز هم دیر نشده. خوشبختانه برای بزرگداشت مقام معلم، یک هفته را تعیین کرده‌اند، نه یک روز را. البته که تقدیر از کسی که در مقام آموزگار ما بوده، روز و هفته و ساعت نمی‌شناسد. خلاصه اگر دیروز وقت نکرده‌اید، همین امروز با خودتان مرور بکنید و لیستی از کسانی که به عنوان معلم، جا دارد به آنها سربزنید یا با آنها تماس بگیرید، تهیه کنید. یک تبریک صمیمانه، یک شاخه گل ساده، یک احوالپرسی مهربانانه، می‌تواند چشم‌های کسی را روشن و قلبش را گرم کند. زود، همین حالا، معطل نکنید!

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *