خبر خوب| کاهش مصرف برق تا 70 درصد با اختراع دانش‌بنیان‌ها

خبر خوب| کاهش مصرف برق تا 70 درصد با اختراع دانش‌بنیان‌ها

«شنوندگان عزیز! توجه فرمایید. خونین‌شهر، شهر خون آزاد شد». هنوز هم هر وقت این جملات را با آن مارش پیروزی می‌شنویم، عشق به میهن در وجودمان غلیان می‌کند. گرامی باد روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» بر ملتی که بیش از چهل سال است بر سر آرمان‌هایش ایستاده‌، مقاومت را برای اهل جهان معنا کرده‌ و حقیقتاً پیروز میدان است؛ که «نَصْرٌ مِنَ‌اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَ بَشِّرِالْمُؤْمِنِینَ».

خبر خوب| کاهش مصرف برق تا 70 درصد با اختراع دانش‌بنیان‌ها

گروه خبر خوب: «تا لحظاتی دیگر خبر بسیار مهمی از جبهه‌های نبرد به اطلاع شما خواهد رسید. شنوندگان عزیز! توجه فرمایید. شنوندگان عزیز! توجه فرمایید. خونین‌شهر، شهر خون آزاد شد». هنوز هم هروقت این جملات را با آن مارش پیروزی می‌شنویم، احساس حماسه و افتخار زیر پوست‌مان می‌دود و عشق به میهن در وجودمان غلیان می‌کند.

گرامی باد روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» بر ملتی که بیش از چهل سال است بر سر آرمان‌هایش ایستاده‌، مقاومت را برای اهل جهان معنا کرده‌، ایثار را جانی تازه بخشیده‌ و حقیقتا پیروز میدان است؛ که «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ». یاد و نام همه کسانی که در تاریخ این مرز و بوم، جان‌شان را سپر بلای کشورمان کرده‌اند همواره در قلب ما زنده است، از آغاز تا شهدای حادثه تروریستی سراوان. روحشان قرین رحمت الهی.

کاهش هزینه برق، دستاورد شرکت دانش‌بنیان

گاهی که ما خبری از اختراعات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان می‌نویسیم، بعضی‌ها با خودشان می‌گویند «از این خبرها زیاده! اختراع که کاری نداره! مهم اینه که اون اختراع تولید انبوه بشه و بیاد تو بازار». خیلی دوست داشتیم به این عزیزان بگوییم «داداش! اگر اختراع کاری نداره، شما سالی یه دونه رو کن!» که خوب چون اینجا خانواده نشسته (!)، زبان در کام می‌کشیم و چیزی نمی‌گوییم که مبادا دعوا و زد و خورد شود و دیگر می‌دانید که «توی دعوا حلوا خیرات نمی‌کنند!»
بله، می‌گفتیم. امروز آمده‌ایم تا از اختراع یک شرکت دانش‌بنیان برایتان بگوییم که اتفاقا خط تولیدش هم به راه افتاده و محصولش به چند استان کشور، ارسال می‌شود. صحبت از جوانان بجنوردی است که در یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاهی برای ذخیره انرژی و کاهش مصرف برق در پیک بار اختراع کرده‌اند.

شاید ما خیلی سردرنیاوریم که وقتی می‌گویند این سیستم، سرمایش را ذخیره می‌کند، منظورشان چیست. به هرحال هرکسی را بهر کاری ساخته‌اند و قرار نیست همه از همه چیز سردربیاورند! مهم این است که این دستگاه با این سرمایش ذخیره‌شده، محیط را خنک و ۹۵ درصد مصرف برق در ساعات اوج مصرف را کم می‌کند.
مسئولین این شرکت می‌گویند که استفاده از این سیستم‌های سرمایشی در بخش خانگی، ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه برق خانوار را کاهش می‌دهد.
قرار است به زودی کارگاه‌ این عزیزان توسعه پیدا کند، محصول بیشتری تولید و امکان اشتغال برای افراد بیشتری ایجاد کنند. خدا به فکر و بازویشان قوت دهد.


حذف دلار از مبادلات ارزی ایران و اندونزی

رفاقت با اندونزی!

نفرت از استکبار و نظام سلطه آنچنان با گوشت و پوست ما آمیخته شده که کوچکترین خدشه‌ای به این بنای ظلم، قند در دلمان آب می‌کند؛ چه برسد به این چنین خبر خوشی: «حذف دلار از مبادلات ارزی ایران و اندونزی». رئیس جمهور کشورمان اعلام کرده که تصمیم مشترکی با رئیس جمهور اندونزی گرفته‌اند و بر اساس آن، مبادلات ارزی دو کشور، با ارزهای ملی‌شان انجام خواهد شد.
این خبر را بگذارید کنار اینکه اندونزی یکی از هفت اقتصاد نوظهور جهانی معرفی شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ در رده چهارم قدرتمندترین اقتصادهای جهان قرارگیرد. تکمله ماجرا هم اینکه قرار است تعرفه ۲۳۰ محصول از کشاورزی و غذایی گرفته تا دارویی و نساجی، در تجارت دو کشور حذف شود. خلاصه با اندونزی رفیق شدیم، رفت!
روزگاری آمریکا خود را کدخدای جهان می‌دانست و دلارش آقایی می‌کرد اما حالا در هر روز از یک گوشه جهان، خبری درباره فروریختن هیمنه‌اش می‌شنویم و دولت‌ها و ملت‌ها بیشتر پی به این تعبیر حکیمانه می‌برند که «آمریکا شیطان بزرگ است».


190، سامانه رسیدگی به درخواست‌های مردمی وزارت بهداشت

اثر دارد، اثر دارد!

بعضی‌ها وقتی کسی می‌خواهد دنبال احقاق حقی برود، به او می‌گویند« حوصله داری؟! ولش کن! خون خودتو کثیف نکن!» حتی دیده شده گفته‌اند «خون نجس خودتو کثیف نکن!!!»
آخر این حرف‌ها درست است؟! برازنده یک انسان مسئول است؟! تصدیق می‌فرمایید که نیست! واقعا نیست!
بله، یک وقت کسی به طور شخصی حقی را از شما ضایع کرده و کار اشتباهش، تاثیری بر دیگران ندارد و یک امر اجتماعی نیست، آنجا بخشش خیلی خوب و پسندیده است. اما جایی که بی‌تفاوتی و مسامحه ما می‌تواند منجر به تضییع حقوق افراد دیگر هم بشود، حتما باید دل بسوزانیم، پیگیری کنیم و تلاش‌مان را برای حصول نتیجه بکنیم. اصلا هم به این فکر نکنیم که «مگه این کارا اثری هم داره؟» بله، دارد؛ خوب هم دارد! این پیام مخاطب عزیز را بخوانید.
«من برای nst (نوار قلب جنین) به بیمارستان خصوصی رفته بودم و مبلغی خیلی بیشتر از انتظارم پرداخته بودم. بعد از اون، زنگ زدم به سامانه ۱۹۰ و این موضوع رو گفتم. اونا گفتن برای nst تعرفه بیمارستان خصوصی ۱۸۰ تومنه و از شما اضافه‌تر دریافت شده. اطلاعات رو گرفت و گفت حتما به شکایتتون رسیدگی میشه و دریافتی اضافه رو به حسابتون برمی‌گردونیم. واقعا فکر نمی‌کردم تاثیری داشته باشه. شما هم حتما اگه جایی مورد اینجوری دیدید تماس بگیرید. حتما نتیجه داره».
این را هم اضافه کنیم که ۱۹۰، سامانه رسیدگی به درخواست‌های مردمی وزارت بهداشت است.


نوسازی 15 هزار خانه در بافت فرسوده تهران

عبرت گرفتن از بافت فرسوده!

حتما شما هم گذرتان به چنین محله‌هایی افتاده. محله‌هایی که وقتی وارد‌شان می‌شوید، احساس می‌کنید وارد ماشین زمان شده‌اید و به اعماق تاریخ فرورفته‌اید! انسان‌ها وقتی از این محله‌ها عبور می‌کنند، می‌توانند با مشاهده در و دیوارها، «از دیده عِبَر کنند» و «بافت فرسوده را آیینه عبرت بدانند!» کاربرد دیگرش استفاده به عنوان لوکیشن سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است که فیلم‌سازان محترم می‌توانند بدون هزینه اضافی، هر دوران تاریخی‌ را در همان محله‌ها، فیلم‌برداری کنند!

اما باید به اطلاع‌تان برسانیم که دوران عبرت گرفتن و فیلم ساختن سرآمده و قرار است این بافت‌های فرسوده نوسازی شوند و ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در این مناطق ساخته شود. این پروژه، با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن انجام می‌شود و مقرر شده که خیلی زود اجرایی گردد. من‌بعد، فیلم‌سازان عزیز می‌توانند در همین محله‌ها، فیلم‌های پست‌ مدرن خود را فیلم‌برداری نمایند!


اربعین موسوی

اربعین موسوی

حتما این روزها تعبیر «اربعین موسوی» را شنیده‌اید. علمای اخلاق، آغاز ماه ذی‌القعده تا دهم ماه ذی‌الحجه را، چهل روز ویژه برای سلوک و دستیابی به کمالات می‌دانند و اعمال و توصیه‌هایی برای این چهل روز دارند. اما شاید مهم‌ترین دستور برای این ایام، «ترک معصیت» باشد. ما در طول عمرمان، بارها عزم کرده‌ایم که ترک گناه کنیم اما معمولا چندان موفق نبوده‌ایم. حکما می‌گویند «اگر از همان راهی بروی که همیشه رفته‌ای، به همان نتیجه‌ای می‌رسی که همیشه رسیده‌ای». پس لازم است در این چهل روز، کمی از اشتغالات دنیایی‌مان کم کنیم و فرصتی را برای بررسی مسیر زندگی‌مان اختصاص دهیم، مسیری که ابدیت در پیش دارد. البته همان‌طور که برای بیماری‌های جسمی، سراغ پزشک می‌رویم، برای گره‌گشایی از مشکلات ریشه‌دار روحی هم، باید سراغ طبیب روحانی رفت.
از خدا می‌خواهیم به برکت وجود امام رضا(ع) که نامش این روزها بیش از هر زمان بر زبان و در قلب‌های ماست، قدرتی برای تشخیص وظایفمان و به سامان کردن احوالات معنوی‌مان، بیابیم.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *