خط ویژه| اصرار طیف تندرو به مسموم‌سازی افکار عمومی/ سانسور «صدای مردم»؛ تشییع «شهید غیرت» را هم ندیدند!

خط ویژه| اصرار طیف تندرو به مسموم‌سازی افکار عمومی/ سانسور «صدای مردم»؛ تشییع «شهید غیرت» را هم ندیدند!

سوال این است: چرا طیف تندرو اصلاح‌طلب در کارزار رسانه‌ای که مدارس و دختران دانش‌آموز را هدف قرار داده، با دشمن هم‌صدا و همراه شده است؟!

خط ویژه| اصرار طیف تندرو به مسموم‌سازی افکار عمومی/ سانسور «صدای مردم»؛ تشییع «شهید غیرت» را هم ندیدند!

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

اصرار طیف تندرو اصلاحات برای مسموم سازی افکارعمومی

«احسان هوشمند» از فعالین طیف موسوم به ملی مذهبی در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:«فرمانده پلیس کشور در سخنانی می‌گوید دوربین‌های استفاده‌شده در طرح عفاف و حجاب هیچ خطایی ندارند. او و دیگر مقامات کشور تأکید می‌کنند به‌زودی با شناسایی افرادی که کشف حجاب کرده‌اند، برخورد می‌شود؛ اما در مقابل دستگاه مربوطه درباره کشف علت‌ها، انگیزه‌ها و اینکه چه کسانی در مدارس دخترانه قم آغازگر روند ناخوشایند حمله شیمیایی به مدارس بودند، اطلاعات دقیقی به شهروندان ارائه نمی‌دهند.»

نویسنده یادداشت مذکور و از آن مهمتر، روزنامه شرق به عنوان منتشرکننده این مطلب، مدعی شده اند که اتفاقات رخ داده در مدارس، «حمله شیمیایی»! بوده است. این ادعا در حالی است که در روزهای گذشته، وزارت اطلاعات در بیانیه ای تبیینی، ابعاد مختلف موضوع مسمومیت در مدارس را تشریح کرد.

در بخشی از بیانیه مذکور آمده بود:«نتیجه‌ نهایی تحقیقات پیرامون موارد مجهولی که در ابتدا هدف گذاری شدند به این شرح است: مواد سمی در هیچ‌یک از مدارس کشور پخش نشده است؛ اما عوامل غیرسمی که موجب ایجاد هراس شده‌اند، به‌طور سهوی یا تعمدی در برخی از محیط‌های گزارش شده استعمال شده است.»

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده بود: قطعاً شبکه‌ انتشار مواد مسموم کننده در کشور، وجود نداشته اما شبکه‌های متعدد در فضای مجازی (از داخل یا خارج از کشور) به تولید و انتشار شایعات، دامن زدن به مدرسه‌هراسی، تلاش برای تعطیلی مدارس، به اعتراض کشاندن اولیاء دانش‌آموزان، متهم‌سازی تعمدی نظام جمهوری اسلامی و افراد و جریانات معتقد به نظام پرداختند… نقش عاملِ‌ هراسِ جمعی در بسیاری از وقایع مورد نظر، انکار ناپذیر می‌باشد.»

قطعاً دشمن حوزه آموزش و تلاش برای به تعطیلی کشاندن آن با حربه‌های مختلف را رها نمی‌کند. در این میان، مسئله مسمویت های سریالی، سوژه بسیار خوبی در نظر دشمن بود. به این دلیل که هراس افکنی و التهاب آفرینی به واسطه این روش، تاثیرگذاری زیادی در افکارعمومی دارد. حساب دشمن و رسانه‌های معاند روشن است و به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار داشت که اقدامات خصمانه آنان علیه ملت ایران به پایان برسد.

اما نکته تأمل برانگیز در این میان، نوع رفتار و عملکرد طیف تندرو جریان اصلاح طلب در این بزنگاه‌ها است.متاسفانه ما شاهد هستیم که برخی رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب به صورت علنی و آشکارا در عملیات‌های روانی و کارزارهای رسانه‌ای دشمن فعال هستند!

سوال این است که چرا طیف تندرو اصلاح طلب در این کارزار رسانه ای که مدارس و دختران دانش آموز را هدف قرار داده، با دشمن همصدا و همراه شده اند؟!

سانسور «صدای مردم»؛ تشییع «شهید غیرت» را هم ندیدند!

جریان معاند و رسانه های ضدانقلاب مدعی هستند که «صدای مردم» را منعکس می کنند. اما برخلاف این ادعا، یکی از کارویژه های این طیف، سانسور شدید صدای مردم ایران است.

مردم عزیز ایران در مراسم های شب های قدر در ماه مبارک رمضان، مثل سالهای گذشته با حضور انبوه در مساجد و اماکن مقدسه حضور یافتند. در راهپیمایی 22 بهمن در سال گذشته نیز همینطور، پیش از آن، در راهپیمایی سراسری 13 آبان در سال گذشته، در مقایسه با سالهای پیش از آن، جمعیت به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود.

در نماز عید فطر امسال نیز همین مسئله مشاهده شد. در راهپیمایی سراسری روز قدس نیز همینطور و…البته در تشییع شهدای مدافع امنیت و شهدای روحانیت و شهدای امر به معروف نیز جمعیت انبوهی در شهرهای مختلف حضور یافتند.

جدیدترین نمونه، تشییع باشکوه و تماشایی شهید حمیدرضا الداغی در مشهد و سبزوار بود. این قبیل تجمعات از سوی رسانه های معاند به صورت کامل سانسور می شود. اما همین رسانه ها وقتی 4 نفر بیایند و سطل آشغال را آتش بزنند، از آن با عنوان «قیام سراسری مردم ایران» نام می برند.

از این بگذریم، برخی رسانه ها در داخل، دقیقا همین خط خبری را در انعکاس اخبار و رویدادها در پیش گرفتند. در همین نمونه، با اینکه تشییع شهید بزرگوار، حمیدرضا الداغی در مشهد و سپس در سبزوار با حضور انبوه مردم برگزار شد، اما اکثریت مطلق رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب، این رویداد بسیار مهم را سانسور کردند. گویا این طیف اصرار دارد که دقیقا مشابه دشمن، صدای مردم را سانسور کرده و تصویری غیرواقعی از مردم ایران به نمایش بگذارد!

پایان پیام/.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *