خط ویژه| مشارکت روزنامه شرق و بی‌بی‌سی برای تطهیر یک قاتل/ نگرانی مشترک جریان غربگرا و آمریکا از دیپلماسی فعال دولت

خط ویژه| مشارکت روزنامه شرق و بی‌بی‌سی برای تطهیر یک قاتل/ نگرانی مشترک جریان غربگرا و آمریکا از دیپلماسی فعال دولت

محمد قبادلو پس از دستگیری در مرحله تحقیقات مقدماتی و بازجویی به بازپرس گفته بود با برنامه‌ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر 10 مأمور دیگر هم همین الآن بیایند آنها را زیر خواهد گرفت!

خط ویژه| مشارکت روزنامه شرق و بی‌بی‌سی برای تطهیر یک قاتل/ نگرانی مشترک جریان غربگرا و آمریکا از دیپلماسی فعال دولت

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

مشارکت روزنامه شرق و BBC برای تطهیر یک قاتل

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«به گفته امیر رئیسیان، وکیل و همچنین پدر محمد قبادلو-از باداشت شدگان اعتراضات سراسری در ایران- حکم قصاص او در دیوان عالی تائید شده است. او به روزنامه شرق گفته اعاده دادرسی در دادگاه انقلاب که حکم اعدام را صادر کرده بود «هنوز مفتوح است.» آقای رئیسیان همچنین گفته «اعاده دادرسی در مورد پرونده قصاص که در دادگاه کیفری یک استان تهران، حکم بدوی داده شده بود، رد شده است.»»


بازنشر مطلب روزنامه شرق درباره یک قاتل دربی‌بی‌سی

رسانه های معاند با بازنشر خبر روزنامه شرق و انتخاب تصاویر خاص، به تطهیر و مظلوم نمایی از این فرد پرداخته و به هیچ عنوان به اقدام جنایتکارانه وی اشاره نکرده اند. گویی این فرد صرفا به دلیل حضور در اغتشاشات بازداشت شده و هیچ عمل مجرمانه ای را انجام نداده است(!)

این در حالی است که محمد قبادلو خود به صورت صریح اعتراف کرده که سوار بر خودرو به سمت یگان موتوری نیروی انتظامی در شهر پرند هجوم برده و ماموران را زیر گرفته است. شهادت شهود و بررسی تصاویر و فیلم‌های صحنه حادثه نیز همگی به طور شفاف همین مسئله را تایید می‌کنند. قبادلو پس از ارتکاب جرم قصد فرار داشته اما به دلیل قرار گرفتن یک دستگاه موتورسیکلت یگان امداد در زیر خودرو، موفق به این کار نمی‌شود.

همچنین محمد قبادلو درهمان صحنه جرم و پس از توقف خودرو در حالی که موتور ماموران نیروی انتظامی زیر آن گیر کرده بود بازداشت شده است. در پی این اقدام جنایتکارانه، فریدکرم پور افسر یگان ویژه به دلیل برخورد شدید با خودروی متهم به درجه رفیع شهادت نایل می‎شود و تعدادی از نیروهای یگان ویژه نیز آسیب جدی می بینند.


بازنشر مطلب روزنامه شرق درباره یک قاتل در ایران اینترنشنال

متهم قبادلو براساس حکم اولیه دادگاه انقلاب به افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، تخریب و اقدام علیه امنیت ملی ‌کشور که منجر به اخلال در نظم عمومی و ناامنی در کشور و وارد کردن خسارت به افراد و اموال عمومی شده متهم و به اعدام محکوم شد و حکم اعدام او نیز پس از بررسی های مجدد در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته است.

محمد قبادلو پس از دستگیری در محله تحقیقات مقدماتی و بازجویی به بازپرس گفته بود که با برنامه‌ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر 10 مأمور دیگر هم همین الآن بیایند آنها را زیر خواهد گرفت! وی در زمان بازسازی صحنه نیز با اعلام اینکه اصلاً پشیمان نیستم، می‌گوید:«اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم»!

حال این فرد با این اقدام جنایتکارانه در اقدامی مشترک توسط جریان غربگرا و رسانه های معاند مورد تطهیر قرار گرفته و در اقدامی مسبوق به سابقه، باز هم جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول توسط این طیف عوض می شود.

نگرانی مشترک جریان غربگرا و آمریکا از دیپلماسی فعال دولت

سفر اخیر رئیس جمهور ایران به اندونزی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این سفر 11 سند همکاری امضا شد. طبق تصمیم مشترک روسای جمهور ایران و اندونزی، مبادلات ارزی دو کشور با ارزهای ملی انجام خواهد شد.

دولت سیزدهم با کنارگذاشتن برجام از اولویت سیاست خارجی، دیپلماسی فعال بر پایه تعاملات اقتصادی را در پیش گرفته است. این روند، نگرانی جدی دولت آمریکا را در پی داشته است. مقامات آمریکایی تاکنون چندین بار نسبت به رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی ابراز نگرانی کرده اند.


بازتاب نگرانی مقامات آمریکا از موفقیت های دستگاه دیپلماسی دولت توسط روزنامه اعتماد

اما نکته قابل تأمل در این میان، نوع مواجهه رسانه های غربگرا در داخل کشور با ریل گذاری دولت سیزدهم در سیاست خارجی است. این رسانه ها عمدتا اخبار مربوط به دیپلماسی فعال دولت را سانسور کرده و با بی اعتنایی از کنار آن عبور می کنند.


سانسور موفقیت‌های دستگاه دیپلماسی دولت توسط روزنامه های اصلاح‌طلب


سانسور موفقیت‌های دستگاه دیپلماسی دولت توسط روزنامه های اصلاح‌طلب


سانسور موفقیت‌های دستگاه دیپلماسی دولت توسط روزنامه های اصلاح‌طلب


سانسور موفقیت‌های دستگاه دیپلماسی دولت توسط روزنامه های اصلاح‌طلب

همین طیف در دولت گذشته، طوری فضاسازی کرده بودند که به واسطه برجام و تعامل با آمریکا و تروئیکای اروپا، تمامی مشکلات کشور برطرف شده و فتح الفتوح عظیمی رخ خواهد داد. متاسفانه جریان غربگرا از روند تحولات در حوزه بین الملل آگاهی چندانی ندارد. به گفته تحلیلگران مسائل بین الملل و به اذعان کارشناسان و اندیشکده های غربی، نظم جهانی در حال تغییر اساسی است و یکی از ویژگی های این تغییر، افول روزافزون آمریکا و قدرتمندی روزافزون جمهوری اسلامی ایران است.

پایان پیام/.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *