خط ویژه| پخت و پز «برجام ۲» توسط کارمند سوروس و جریان غرب‌گرا/ تقدیر وب‌سایت ضد ایرانی از دو روزنامه داخلی!

خط ویژه| پخت و پز «برجام ۲» توسط کارمند سوروس و جریان غرب‌گرا/ تقدیر وب‌سایت ضد ایرانی از دو روزنامه داخلی!

سانسور اخبار خوب و ضریب دادن به اخبار بد و انتشار اخبار بدون سند با چاشنی سیاه نمایی و یأس آفرینی به بخش اصلی فعالیت برخی رسانه های وابسته به جریان غربگرا در داخل بدل شده است.

خط ویژه| پخت و پز «برجام ۲» توسط کارمند سوروس و جریان غرب‌گرا/ تقدیر وب‌سایت ضد ایرانی از دو روزنامه داخلی!

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

پخت و پز «برجام ۲» توسط کارمند سوروس و جریان غربگرا

روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «توافق جامع منطقه ای به جای برجام» به بازنشر مقاله مشترک «ولی نصر» و «علی واعظ» در فارین افرز پرداخت:«اگر ایالات متحده و اروپا نمی‌خواهند ایران به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای تبدیل شود و اگر نمی‌خواهند به ایران حمله کنند و جنگی را برای عقب انداختن برنامه هسته‌ای ایران به راه بیاندازند، به یک رویکرد دیپلماتیک جدید نیاز دارند. خوشبختانه، رویدادهای اخیر در خاورمیانه فرصتی برای این رویکرد جدید ایجاد کرده است. توافق ایران و آمریکا ممکن است امکان‌پذیر نباشد، اما از آنجایی که پادشاهی‌های عرب حاشیه خلیج‌فارس روابط بهتری با تهران برقرار می‌کنند، آنچه زمانی غیرممکن بود – توافقی منطقه‌ای که همزمان با نقش‌آفرینی ایران در شبه‌جزیره عربستان و برنامه هسته‌ای آن مقابله می‌کند – اکنون چنین توافقی، کاملاً قابل تصور است. برخلاف برجام، چنین توافقی مورد موافقت کشورهای همسایه ایران نیز قرار خواهد گرفت و بنابراین توافقی پایدارتر خواهد بود. این توافق به ایران آرامش اقتصادی معنادارتر و پایدارتری می‌دهد. این توافق می‌تواند به‌طور دائم، نه به‌طور موقت، برنامه هسته‌ای ایران را مهار کند و ممکن است حمایت تهران از گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه را کاهش دهد. با انجام این کار، چنین توافقی می‌تواند ثبات بیشتری را برای بخشی از جهان که به‌شدت نیازمند ثبات است، به ارمغان بیاورد.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «شرط لازم برای دستیابی به این هدف، تضمین‌هایی از سوی ایران در مورد چشم‌انداز قدرت منطقه‌ای‌اش است. .. البته یک توافق منطقه‌ای جامع با مخالفت تندروهای اپوزیسیون و جنگ‌طلبان ایرانی که در ایالات متحده و اروپا مستقر هستند مواجه خواهد شد. آنها ممکن است چنین توافقی را به‌عنوان مسیری برای نجات حکومت ایران تلقی کنند. حکومتی که آنها در چند ماه گذشته تمام توان خود را صرف مخالفت و مبارزه با آن کردند. با این حال شایان ذکر است که روابط صمیمانه ایران با همسایگان و کشورهای غربی مانع از فروپاشی رژیم شاه در سال 1979 نشد. چنین توافق‌هایی حکومت‌هایی که فاقد مشروعیت مردمی هستند را نجات نمی‌دهند. همچنین این توافق راه‌حلی جادویی نخواهد بود که بتواند تمام تنش‌های اصلی در منطقه را حل کند. به‌عنوان مثال بسیاری از کشورهای اروپایی، اقتصاد خود را با روسیه ادغام کرده بودند، اما این عامل نتوانست جلوی حمله روسیه به اوکراین را بگیرد.»

در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است:«برای واشنگتن و متحدانش، یک توافق منطقه‌ای گسترده مزایای دیگری نیز خواهد داشت. این توافق هم به‌عنوان مدیریت بحران عمل می‌کند، هم به محدود کردن بیشتر فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران کمک می‌کند و هم محدودیت‌های دائمی و اقدامات شفاف‌سازی را در برنامه هسته‌ای تهران ایجاد می‌کند و از رقابت میان همسایگان ایران برای تطابق با فناوری چرخه سوخت هسته‌ای تهران جلوگیری می‌کند. به‌عبارت دیگر، این توافق، توافقی به مراتب بادوام‌تر و قدرتمندتر از برجام خواهد بود. اگر این توافق تنش‌ها را بین ایران و همسایگانش کاهش دهد، به ایالات متحده این امکان را می‌دهد که بیشتر بر نگرانی‌های دیگر و سیاسی مهمی مانند تغییرات آب‌وهوایی و رقابت قدرت‌های بزرگ تمرکز کند. مهمتر از همه – و برخلاف یک برجام احیاشده – این توافق در واقع امکان وقوع را دارد. ممکن است بلندپروازانه به نظر بیاید، اما جهان به ترتیباتی نیاز دارد که در آن، مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای را با هم ادغام کند. البته اگر بخواهید ثبات پایدار در خاورمیانه ایجاد کنید و برای دست‌یافتن به این امر گاهی اوقات جاه‌طلبی ضروری است. گاهی اوقات، بهترین راه برای حل یک مشکل آزاردهنده، بزرگتر کردن آن است.»

انتشار این مقاله ضدایرانی در صفحه اول و تیتر اصلی یک روزنامه داخلی، تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز است. همانطور که ملاحظه کردید، نویسندگان مقاله مذکور در پی اجرای برجام ۲ و به عبارتی برجام منطقه ای هستند. آن هم در شرایطی که ایران دست برتر در منطقه را دارد و در نقطه مقابل، آمریکا به هیچ عنوان از وضعیت مساعدی در منطقه برخوردار نیست. همچنین رژیم صهیونیستی نیز در داخل سرزمین های اشغالی در بحرانی ترین وضع ممکن به سر می برد.

پیش از این در همین ستون به این مسئله اشاره کردیم که «علی واعظ» مشاور رییس اندیشکده گروه بین المللی بحران است. اندیشکده ای که نفوذ بسیار زیادی در ساختار حکومتی آمریکا دارد. نکته قابل تأمل اینجاست که «جرج سوروس» چهره اصلی و تأمین‌کننده مالی گروه بین المللی بحران است.

پیش از این مستنداتی منتشر شد که به نقش پررنگ «علی واعظ» در تنظیم متن برجام اشاره داشت. براساس این مستندات، متنی که توسط واعظ و «گروه بین‌المللی بحران» تنظیم شده بود، دقیقا همان متنی بود که چند ماه بعد توسط تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی به ریاست ظریف امضا شد!

حالا همان جریان در حال پخت و پز برجام 2 است و نکته قابل تأمل، همراهی و همصدایی جریان غربگرا با این پروژه ضدایرانی است.

تقدیر وبسایت ضد ایرانی از دو روزنامه داخلی!

وبسایت ایران وایر- رسانه نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل – در مطلبی نوشت: «روزنامه جهان صنعت و اعتماد، تقریبا هم‌زمان گزارش‌هایی را از افزایش فروش اعضای بدن در ایران و خرید آن توسط بیمارانی در خارج از کشور به‌دلیل سقوط ارزش ریال منتشر کردند. یک روز بعد از بازتاب گسترده این گزارش‌ها، مرکز رسانه‌ای قوه‌قضاییه، این دو روزنامه را به «انتشار مطالب غیر مستند» متهم کرد.»

در ادامه این مطلب آمده است:« رقیه رضایی نویسنده گزارش پشت صحنه گزارش «عادی‌سازی چوب حراج بر اندام‌ ایرانیان» گفت : حاکیمت تیغ سانسور را بر مطبوعات بیشتر کرده تا صدای جامعه شنیده نشود. با این وجود بسیاری از مدیران مطبوعات از جمله مسئولان روزنامه‌های شرق و هم‌میهن در حمایت از خبرنگاران بازداشت شده خود ایستادگی می‌کنند.»

سانسور اخبار خوب و ضریب دادن به اخبار بد و انتشار اخبار بدون سند با چاشنی سیاه نمایی و یأس آفرینی به بخش اصلی فعالیت برخی رسانه های وابسته به جریان غربگرا در داخل بدل شده است.

نکته قابل توجه اینجاست که این رویکرد خبری، استقبال ویژه رسانه های معاند را در پی دارد. رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند:« پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید.»

پایان پیام/.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *