خوزستان روی خط پیشرفت

خوزستان روی خط پیشرفت

همزمان با سفر دو روزه رئیس‌جمهور و هیئت دولت به جنوب کشور، ده‌ها طرح و پروژه به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

خوزستان روی خط پیشرفت

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌‌ها- ایران نوشت: آیت‌الله رئیسی به عنوان چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی، پنجشنبه گذشته راهی استان خوزستان شد؛ استانی که با تلاش دولت برای رفع کاستی‌های آن، امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. واقعیت کارگاه شدن خوزستان را می‌توان از تعداد و تنوع طرح‌هایی فهمید که تنها در همین سفر افتتاح شد: احیای ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل، بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه، عملیات آبرسانی به ۱۷۴روستای استان، ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز-اندیمشک و فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس. توسعه‌ای که امروز در خوزستان درحال رقم خوردن است، مرهون توجه ویژه دولت و شخص آیت‌الله رئیسی به این استان مقاوم و البته زرخیز است. در همین راستا است که شخص رئیس‌جمهور تاکنون 7 بار به این استان سفر کرده که تنها 2 بار آن در قالب سفرهای استانی دولت بوده است.

پیگیری مصوبات دور اول سفرهای استانی

سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به خوزستان، پنجشنبه گذشته با ورود به شهرستان دزفول آغاز شد. آیت‌الله رئیسی در بدو ورود، با بیان اینکه تلاش دولت در این دوره این است که بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند، تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینیم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه.

احیای 160 واحد تولیدی در خوزستان

آیت‌الله رئیسی پس از زیارت حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی‌الکاظم(ع) ملقب به سبز قبا در دزفول، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شد، بازدید کرد. در این نمایشگاه ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور داشتند. رئیس‌جمهور در این مراسم خطاب به تولیدکنندگان، صنعتگران و مدیران استان، اظهارکرد: در مسیر فعال‌سازی بخش‌های تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل و فعال‌تر شدن واحدهای تولیدی فعال از حمایت دولت مطمئن باشید.

اجازه نمی‌دهیم پیشرفت کشور متوقف شود

آیت‌الله رئیسی پنجشنبه گذشته در اجتماع مردم اندیمشک، با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان خوزستان از جمله کارخانه سیمان اندیمشک در اولویت کارهای دولت قرار دارد، گفت: دولت علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و خواست دشمنان با کمک شما مردم حرکت در جهت پیشرفت و استقلال، بویژه استقلال اقتصادی را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه دشمن در مسیر حرکت کشور کارشکنی می‌کند و با اغتشاش و بلوا تلاش می‌کند مانع تحصیل و فعالیت جوانان و کارگران ما شود، تصریح کرد: اما بنای ما این است که هرگز متوقف نشویم و همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم به مدد الهی و با کمک مردم هرگز اجازه نخواهیم داد که پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیس‌جمهور اظهارکرد: اگر مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، کلید رفع آنها را در دست توانای مردم و جوانان خودمان می‌دانیم و رفع مشکلات را در دست بیگانگان دنبال نخواهیم کرد. بیگانگان از کار هیچ ملتی گرهی باز نکردند و از کار ما هم باز نمی‌کنند.

بهره‌برداری از چندین پروژه مربوط به حوزه انرژی

پنجشنبه گذشته با حضور رئیس‌جمهور بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه به بهره‌برداری رسید. همچنین با حضور رئیس‌جمهور ۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان و نیز پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تأمین خواهد کرد، به بهره‌برداری رسید.

افتتاح چندین طرح مربوط به آب

در دیگر طرح‌های توسعه‌ای، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی افتتاح شد. تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور 7 هزار و 138 روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به خوزستان می‌شود. تصفیه‌خانه اضطراری آب آشامیدنی شوشتر، پروژه تأمین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر، طرح تأمین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی و در نهایت تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شیبان نیز با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد. همچنین پنجشنبه گذشته با حضور رئیس‌جمهور ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز-اندیمشک به صورت رسمی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

دیدار با کارگران هفت‌تپه

آیت‌الله رئیسی همچنین پس از افتتاح خط دوم قطار اهواز-اندیمشک و در مسیر بازگشت، هنگامی که از حضور کارگران شرکت هفت‌تپه در ایستگاه این منطقه مطلع شد، دستور توقف قطار را صادر کرد و با حضور در میان کارگران، با آنان به گفت‌و‌گو پرداخت.

بازدید از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌ها، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد. روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است. همچنین در نشستی با حضور رئیس‌جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

اولویت اشتغال با نیروهای بومی

آیت‌الله رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، با بیان اینکه خوزستان دین خود را به ایران اسلامی ادا کرده و امروز باید همه کشور بویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم، تأکید کرد: مدیران و مسئولان استان باید همواره در به کارگیری نیروها اولویت را به نیروهای بومی بدهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ابراز محبت مردم بابت اینکه در حدود یکسال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود، آرام نمی‌گیرم.

وی با بیان اینکه دولت مردمی بشدت در حال تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان است، اظهار کرد: به عنوان مثال کاری که در طول دوره این دولت در زمینه فاضلاب انجام شده در حال برابری با کاری است که در ۳۰ سال گذشته انجام شده و در ازای ۱۲ جبهه کاری در گذشته، امروز ۱۵۰ جبهه کاری در زمینه اجرای طرح فاضلاب فعال شده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باور دارم کلید رفع مشکلات کشور در دستان توانای شما مردم و جوانان و خدمتگزاری دولت است، تصریح کرد: امریکایی‌ها و غربی‌ها تاکنون گره هیچ کشوری را نگشودند و از کار و زندگی ما هم گرهی باز نخواهند کرد؛ ما باید روی پای خود بایستیم.

وی در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان نیز تصریح کرد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل‌کننده نیرنگ دشمنان بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار یابد و تقویت شود.

ضرب‌الاجل یک ماهه برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

جمعه گذشته، در دومین روز سفر دولت مردمی به خوزستان، آیت‌الله رئیسی از تالاب شادگان بازدید کرد. رئیس‌جمهور در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

افتتاح فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس

همچنین با حضور رئیس‌جمهور، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس به صورت رسمی راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد. در این مراسم همچنین به صورت ویدیو‌کنفرانسی و با حضور رئیس‌جمهور، واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق، ۴۰ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی و پروژه پیش‌تراکم گاز در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

خوزستان نشان داد که دشمن را می‌شناسد

آیت‌الله رئیسی صبح جمعه در اجتماع پرشور مردم شادگان، با بیان اینکه خوزستان در رخدادهای اخیر نیز برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می‌شناسد و به‌خوبی تلاش‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت، اظهارکرد: بنای دولت مردمی این نیست که از کنار مشکلات عبور کند. یقین بدانید تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستایی در کشور بدون آب و با مشکل آب پیدا نخواهد شد.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *