دانشجویان کشور خواستار حواس جمع مسؤولان در سپردن کرسی مقدس استادی به افراد

دانشجویان کشور خواستار حواس جمع مسؤولان در سپردن کرسی مقدس استادی به افراد شدند

جایگاه استادی دانشگاه کرسی مقدسی است که می‌تواند سبب پرورش صحیح یا نادرست عده زیادی از جوانان کشور باشد، مخاطبان سامانه فارس من معتقدند مسؤولان باید برای سپردن این کرسی به افراد نهایت دقت را داشته باشند و علاوه بر علم و تخصص، اخلاق و شخصیت را هم در جذب اساتید مدنظر قرار دهند.

دانشجویان کشور خواستار حواس جمع مسؤولان در سپردن کرسی مقدس استادی به افراد شدند

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «برخی اساتید صحبت‌هایی را در کلاس مطرح می‌کنند که اصلا در شأن یک استاد دانشگاه نیست، برخی اساتید دانشجویان را به مهاجرت تشویق می‌کنند و متاسفانه ما شاهد غرب زدگی اساتید خود هستیم که این برای ما سخت است».

این‌ها صحبت‌های دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کشور است که به شدت از برخی اساتید گلایه دارد و آن‌ها را متکی به غرب می‌داند.

او معتقد است ما باید به توان داخلی تکیه داشته باشیم و اتفاقا این اساتید دانشگاه هستند که باید فرهنگ اتکا به داخل را در دانشجویان نهادینه کنند نه اینکه دانشجویانی متکی و وابسته پرورش دهند.

برخی دیگر از دانشجویان هم همین اعتقاد را دارند، این دانشجویان با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار دقت مسؤولان در روند جذب اساتید شدند.

مخاطبان سامانه فارس من معتقدند متاسفانه کرسی مقدس استادی دانشگاه که باید مبدا تحولات روز باشد، به دستان برخی اساتید سپرده شده که اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی و احکام آن ندارند. برخی از آنان که به این کرسی مقدس تکیه زده‌اند دانشجویانی تربیت می‌کنند که متاسفانه آنان نیز هیچ اعتقادی به مبانی اسلام ندارند.

علی زین‌الدین سردبیر سوژه فارس من در این باره گفت: تفکرات اسلامی در نظام آموزشی وجود ندارد به طوریکه اساتید به سمت غرب‌زدگی می‌روند و جهت آموزش و دانشگاه در حال تغییر است و خبری از آموزه‌های اسلام و پیامبران نیست.

وی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقاضا کرد که باید با اخراج اساتید غرب زده از دانشگاه، زمینه را برای پیشرفت علمی کشور با تفکرات جوانان دانشمند انقلابی که برگرفته از شرع مقدس اسلام است، فراهم کنند.

موضوع را از اساتید دانشگاه نیز پیگیر شدیم.

* معیارهای اخلاقی و شخصیتی در جذب اساتید مدنظر باشد

محمدحسین یادگاری استاد دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اساتیدی که دغدغه نظام و انقلاب را ندارند و می‌خواهند تفکر خودشان را در کلاس‌ها پیاده کنند در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب جذب نشدند، گفت: اساتید دانشگاه باید در راستای تربیت دانشجویان انقلابی فعالیت کنند.

وی اعتقاد دارد که جذب اساتید دانشگاه از سوی مسؤولان باید بر پایه مبانی دینی و فرهنگی ما باشد.

عبدالحمید نقره‌کار استاد دانشگاه علم و صنعت نیز با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ قرآنی است، گفت: مسؤولان باید در جذب اساتید مسائل دینی و اخلاقی را هم مدنظر قرار دهند و نباید فقط علم و تخصص مورد توجه باشد.

مهدی گلشنی استاد دانشگاه صنعتی شریف هم گفت: اینکه ما نکات مثبت را از کشورهای پیشرفته بیاموزیم مشکلی ندارد اما تبعیت کورکورانه و بدون تفکر و تامل اشکال دارد.

به عقیده گلشنی، باید احساس هویت دینی و بومی ما به ما بازگردد و این مسأله باید در جذب اساتید مورد توجه قرار گیرد.

البته نظر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی این است که نگاه بیشتر اساتید دانشگاه‌ها به داشته‌های داخلی است و این اساتید دانشجویان را هم به تفکرات غربی تشویق نمی‌کنند، اینکه اساتید بخواهند به طور کلی غربگرایی را در ذهن دانشجویان ترویج دهند، مربوط به تعداد کمی از اساتید است.

مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز گفت: اگر بگوییم یک گرایش به غرب به عنوان گرایش به تمدن غالب وجود دارد،که در ستیز با انقلاب اسلامی است، این حرف قابل انکاری نیست
ولی در بدنه همین اساتید، اساتید مومن، متعهد و دلسوز برای کشور، انقلاب و نظام و پیگیر تحول، فراوان هستند که می توانند موتور حرکت و جهش دانشگاه‌های ما برای حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی باشند.

به گزارش فارس، استادی دانشگاه جایگاه بسیار رفیعی است که می‌تواند در اخلاق و روحیات تعداد بسیاری از جوانان کشور تأثیرگذار باشد به همین دلیل اساتید دانشگاه‌های کشور باید در صحبت‌های خود فرهنگ بومی و دینی کشور را مدنظر قرار دهند.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *