دروغ جدید با چاشنی طالبان

دروغ جدید با چاشنی طالبان

برخی رسانه‌ها با انتشار فیلم قدیمی مدعی توهین طالبان به ایران در قالب یک رژه موتوری شدند.

دروغ جدید با چاشنی طالبان

از شایعه تا واقعیت: به تازگی برخی رسانه های ضد انقلاب خارجی و اصلاح طلب داخلی با انتشار فیلم کوتاهی مدعی رژه موتوری طالبان با دبه زرد شدند تا وانمود کنند آن‌ها با این کار قصد تمسخر رئیس جمهور ایران را داشتند.

بررسی فنی این فیلم نشان می دهد که ویدئوی در حال انتشار مربوط به نهم شهریور ماه ۱۴۰۱ و مراسم رژه نیروهای مسلح طالبان به مناسبت اولین سالگرد خروج آمریکایی ها از افغانستان هست و این دبه ها معروف به دبه های انتحاری است و ارتباطی با مسئله اخیر حق ابه و سخنان رییس جمهور ایران ندارد.

رئیس جمهور کشورمان چند روز پیش درباره حقابه هیرمند به حاکمان افغانستان اخطار داد و گفته بود: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود؛ حرف من را جدی بگیرید تا بعداً گلایه نکنید.

این صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی با واکنش گستاخانه یکی از مسئولان سابق طالبان روبرو شد.

در آخرین واکنش نیز امیرعبداللهیانوزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به لفاظی‌های اخیر طالبان درباره حقابه ایران تصریح کرد: ما در ارتباط با موضوع حقابه ایران از هیرمند، گفت وگوهایی با مقامات افغانستان داشته‌ایم و معتقدیم که بر اساس قرارداد ۱۳۵۱ باید در این ارتباط مسیر حقوقی مورد توجه قرار بگیرد. او همچنین گفت: ما هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم.

کارشناسان معتقدند هدف اصلی انتشار این مطالب تحریک دو طرف بمنظور ایجاد درگیری و تنش بین ایران و افغانستان است.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *