شبیخون بزدلانه صهیونیست‌ها به غزه و اعلام محکومیت جامعه بین‌الملل

شبیخون بزدلانه صهیونیست‌ها به غزه و اعلام محکومیت جامعه بین‌الملل

شبیخون بزدلانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی برجای گذاشته است.

شبیخون بزدلانه صهیونیست‌ها به غزه و اعلام محکومیت جامعه بین‌الملل

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- مهر نوشت: منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی در نوار غزه را بمباران کردند. در ابتدا اعلام شد که این شبیخون بزدلانه ۹ شهید برجای گذاشته است اما وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدا به ۱۳ نفر خبر داد. در این حملات، بیش از ۲۰ فلسطینی دیگر مجروح شده اند.

شهادت ۳ فرمانده گردان‌های القدس در عملیات بامداد امروز صهیونیست‌ها

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در جریان تجاوزات بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه غزه، جهاد شاکر الغنام، دبیر شورای نظامی در گردان‌های قدس، خلیل صلاح البحتینی، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس و طارق محمد عزالدین، از رهبران عملیات نظامی در گردان‌های قدس در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

روزنامه یدیعوت آحارونت نیز گزارش داد که تصمیم نهایی ترور فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه گذشته در مقر شاباک توسط بنیامین نتانیاهو و وزیر ارتش رژیم صهیونیستی اتخاذ شد.

همچنین براساس گزارش‌های منتشر شده، سران رژیم صهیونیستی، مسئولان مصر را در جریان ترور رهبران گردان‌های القدس بعد از اجرای این عملیات، گذاشته بودند.

مصر تجاوزات علیه غزه را محکوم کرد / بازگشت تل‌آویو به سیاست ترور

وزارت خارجه مصر امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد و آن را در تناقض کامل با قواعد و موازین بین‌المللی دانست.

وزارت خارجه مصر این تجاوزات را بر خلاف تفاهمات انجام شده در نشست‌های شرم‌الشیخ و عقبه با هدف کاهش تنش‌ها و تحرک به سوی صلح دانسته است.

افشاگری درباره علت ترور سه فرمانده گردان‌های قدس

یک منبع در جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد که فرماندهان گردان‌های قدس که امروز از سوی رژیم صهیونیستی ترور شدند، قرار بود صبح امروز برای گفتگو با سرویس اطلاعاتی مصر از غزه عازم قاهره شوند.

بازگشت رژیم صهیونیستی به سیاست ترورها

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد که علت اصلی حملات امروز به غزه این بوده که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً از سران نظامی خواسته که در واکنش به پرتاب موشک از غزه در روزهای اخیر، سیاست ترور (رهبران مقاومت) را از سربگیرند.

منابع عبری همچنین گزارش دادند که جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز به ریاست نتانیاهو برای بررسی آخرین تحولات امنیتی برگزار می‌شود.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به هند ناتمام ماند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دنبال اوضاع امنیتی جاری در اراضی اشغالی، سفر ایلی کوهن وزیر خارجه این رژیم به هند ناتمام مانده و او فوراً به تل آویو بازخواهد گشت.

ترس رژیم صهیونیستی از واکنش گروه‌های مقاومت در لبنان

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مسئولان این رژیم گفتگوهایی با مسئولان مصری برای جلوگیری از تنش و درگیری مجدد در اراضی اشغالی انجام داده و در تماس با نیروهای بین‌المللی در لبنان هم خواستار ممانعت از حملات راکتی به اراضی اشغالی از خاک این کشور شدند.

باز شدن پناهگاه‌ها در مناطق اشغالی

پناهگاه‌های شهرها و شهرک‌های اشغالی تل آویو،، رمات غان، ریشون لتسیون، حولون، بات یام، هرتسلیا، کفار سابا و رعنانا از بیم پاسخ تلافی جویانه قریب الوقوع مقاومت فلسطین به جنایت بامداد اشغالگران در نوار غزه باز شده است.

کشته شدن سه تبعه روسی در حمله امروز

نمایندگی روسیه در فلسطین اعلام کرد که در حملات امروز رژیم صهیونیستی علیه غزه، سه تبعه روسی کشته شده‌اند.

بامداد امروز منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی در نوار غزه را بمباران کردند. در این تجاوز وحشیانه سه فرمانده گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) و شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

جنبش جهاد اسلامی: پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی به تأخیر نمی‌افتد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه‌شنبه به حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه که به شهادت شماری از فرماندهان شاخه نظامی این جنبش منجر شد، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: پاسخ فلسطینیان به جنایت وحشیانه بامداد امروز خیلی به تأخیر نخواهد افتاد و گردان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت هرگز در برابر خون‌های پاکی که ریخته شده، کوتاه نمی‌آیند.

جنبش جهاد اسلامی، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای ناشی از این تجاوزات توصیف کرد و اعلام کرد: صهیونیست‌ها در این حملات از همه خط قرمزها عبور کرده و آتش‌بس را نقض نمودند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که رژیم صهیونیستی اهداف مدنظرش از این حملات را محقق نخواهد کرد و این تجاوزات وحشیانه نتیجه جز وحدت هرچه بیشتر صفوف مقاومت فلسطین و پایداری مقاومت بر مواضعش، نخواهد داشت.

خون شهدای مقاومت تبدیل به آتشی می‌شود که متجاوزان را خواهد سوزاند

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد خون فرزندان ملت فلسطین و مجاهدان، روشنی بخش مسیر آزادی است. در این بیانیه تاکید شده است: خون شهدای فلسطینی، تبدیل به آتشی خواهد شد که متجاوزان را می‌سوزاند.

گردان‌های القسام اعلام کرد: ملت فلسطین و نیروهای مقاومت به خوبی می‌دانند چگونه به این جنایت رژیم صهیونیستی و ترور تعدادی از فرماندهان گردان‌های القدس واکنش نشان دهند.

جبهه مردمی آزادی فلسطین: زمان پایان جنگ در غزه را ما تعیین می‌کنیم نه صهیونیست‌ها

جبهه مردمی آزادی فلسطین به حملات و تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه واکنش نشان داد.

در همین ارتباط نیز جبهه مردمی آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دشمن تاوان جنایات ترور خود را در غزه خواهد داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «از دست دادن رهبران مقاومت در نتیجه این ترور ناجوانمردانه، اراده و مقاومت مردم ما را در هم نخواهد شکست.»

به گفته جبهه مردمی آزادی فلسطین؛ دشمن زمان شعله ور شدن آتش رویارویی را انتخاب کرد، اما زمان پایان دادن به آن یا گسترش آن در سراسر منطقه را مردم ما و مقاومت تعیین می‌کند.

حماس: به اشغالگران پاسخ دندان شکن خواهیم داد

همزمان با تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در نوار غزه و شهادت برخی فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد و بر پاسخ دندان شکن به متجاوزان تاکید کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت می‌دانند که چگونه به دشمن ضربه بزنند و به جنایت ترور برخی از سران و فرماندهان گردان‌های قدس پاسخ دهند.

استقرار گنبدآهنین در سراسر اراضی اشغالی از ترس حملات موشکی مقاومت

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین از بیم آغاز حملات موشکی نیروهای مقاومت از سمت نوار غزه، در بالاترین سطح از آماده باش قرار گرفته است.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تنها در مرزهای جنوبی اراضی اشغالی مستقر نشده بلکه در سراسر این اراضی مستقر شده است.

این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی از بیم آغاز حملات موشکی از سمت نوار غزه صورت می‌گیرد.

همچنین خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی پناهگاه‌های متحرکی را برای نظامیان خود به خطوط درگیری در نوار غزه ارسال کرده است.

این شبکه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی پناهگاه‌های متحرکی را برای نظامیان خود به خطوط درگیری در نوار غزه ارسال کرده است.

آماده‌باش ارتش رژیم‌صهیونیستی در مناطق جنوبی

منابع عبری زبان گزارش دادند که بعد از تجاوزات بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ترور سه تن از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نظامیان ارتش این رژیم در مرزهای جنوبی اراضی اشغالی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

بر اساس این گزارش، منابع عبری زبان اعلام کردند که تمام گذرگاه‌های نوار غزه بسته شده است. شبکه المیادین نیز گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس یورش برده‌اند.

در این گزارش آمده است که صدای یک انفجار نیز در منطقه قدیمی شهر به گوش رسیده است. همچنین صدای آژیر خطر در این منطقه به گوش می‌رسد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز اعلام کرد که در جریان تجاوزات بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه غزه، جهاد شاکر الغنام، دبیر شورای نظامی در گردان‌های قدس، خلیل صلاح البحتینی، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس و طارق محمد عزالدین، از رهبران عملیات نظامی در گردان‌های قدس در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

بیانیه جبهه دموکراتیک

همزمان با حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به اهداف در نوار غزه، جبهه دموکراتیک فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران مسئولیت کامل عواقب جنایت ترور فرماندهان و شهروندان فلسطینی را بر عهده دارند. به گفته جبهه دموکراتیک فلسطین، تجاوزات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و گروه‌های فلسطینی به متجاوزان پاسخ خواهند داد.

جبهه دموکراتیک همچنین اعلام کرد که ملت فلسطین مصمم است مقاومت خود را تشدید کند تا اشغالگران نیز بهای ترور و تجاوزات مستمر خود را بپردازد.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *