فارس‌من| پاسخ مثبت مسؤولان دانشگاه آزاد به دانشجویان

فارس‌من| پاسخ مثبت مسؤولان دانشگاه آزاد به دانشجویان

برخی دانشجویان دانشگاه آزاد لغو الزام ارائه مدرک EPT برای آزمون دانشگاه آزاد در اردیبهشت را خواستار شده‌اند، مسؤولان دانشگاه آزاد در حال بررسی و انجام خواسته دانشجویان هستند.

فارس‌من| پاسخ مثبت مسؤولان دانشگاه آزاد به دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، «طبق بخشنامه قبلی، برای شرکت در آزمون جامع دکترای دانشگاه آزاد نیازی به داشتن مدرک زبان EPT نبود، ولی متاسفانه در اسفند ماه و در وسط سال تحصیلی اعلام شده که حتما باید آزمون EPT داشته باشید تا بتوانید در امتحان آزمون جامع دکتری شرکت کنید، این در حالی است که دانشجویان طبق بخشنامه اسفند ماه که هنوز به دست دانشجویان هم نرسیده و اطلاع‌رسانی نشده است نمی‌توانند در آزمون جامع ۱۴۰۲ که در اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود شرکت کنند و یک ترم عقب می افتند، چون آخرین آزمون EPT که مهلت ثبت‌نام محدود هم داشته ( از ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲) در تاریخ ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و اگر فردی ثبت نام نکرده باشد نمی تواند امتحان آزمون جامع بدهد و دانشجویان یک ترم شهریه اضافی در این شرایط تورم کشور باید بپردازند.»

این‌ها صحبت‌های یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد است که لغو الزام ارائه مدرک EPT برای آزمون دانشگاه آزاد در اردیبهشت را خواستار شده‌اند.

برای این خواسته‌شان پویشی را هم در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند.

موضوع را از دانشجوی دیگر دانشگاه آزاد سوال کردیم، وی گفت: قانون داشتن مدرک EPT برای آزمون جامع دکتری در آذرماه ایجاد شده است باید مهر‌ماه سال آینده اجرا شود نه در فروردین ماه،‌ آزمون EPT در سال ۲ تا ۳ بار انجام ‌می‌شود. اما متاسفانه سال تحصیلی نیاز به مدرک EPT دارند که اولا تخلف است و دوما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه سراسری مدرک EPT را به دانشگاه‌ها واگذار کرده و تصمیم نهایی در این مورد را دانشگاه می‌گیرد.

* پاسخ مسوولان دانشگاه آزاد به دانشجویان

خواسته دانشجویان دانشگاه آزاد را از مسؤولان این دانشگاه پیگیری کردیم.

معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در مرکز سنجش تنها مجری برگزاری آزمون‌ها هستیم و اینگونه قوانین به معاونت‌های موضوعی مرتبط می‌شود.

مسأله را از محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد پیگیری کردیم، همایون گفت: اگر درخواست دانشجویان به صورت مکتوب ارائه شود با کمال میل حتما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همچنین علی اکبری معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد نیز گفت: در حال بررسی و ارائه پیشنهاد به وزارت علوم در این زمینه هستیم تا مشکلی برای دانشجویان پیش نیاید.

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *