فارس من| اکثریت بانوان به حجاب رأی موافق می‌دهند/ لزوم راه اندازی یک خانه مد ایرانی!

فارس من| اکثریت بانوان به حجاب رأی موافق می‌دهند/ لزوم راه اندازی یک خانه مد ایرانی!

حجاب راه توجه به زن را از منظر جسمانی مسدود می‌کند و به نحوی همه زنان را برای کسب کمالات معنوی وانسانی و علم و اخلاق، در شرایط برابر قرار می‌دهد تا از رهگذر این کمالات مورد توجه و تمجید قرار گیرند. در همین راستا اگر حجاب را بین بانوان به رأی گذاشته شود، اکثریت بانوان به آن رأی موافق می‌دهند.

فارس من| اکثریت بانوان به حجاب رأی موافق می‌دهند/ لزوم راه اندازی یک خانه مد ایرانی!

گروه زندگی: حجاب راه توجه به زن را از منظر جسمانی مسدود می‌کند و به نحوی همه زنان را برای کسب کمالات معنوی وانسانی و علم و اخلاق، در شرایط برابر قرار می‌دهد تا از رهگذر این کمالات مورد توجه و تمجید قرار گیرند. در آیه ۳۱ سوره نور، خداوند پس از دعوت مؤمنان به رعایت مسائل تقوایی و حجاب گرفتن زنان از نامحرمان، می‌فرماید: «همگى به سوى خدا توبه کنید، امید که رستگار شوید».یعنی در این آیه حجاب برای دستیابی به رستگاری است.

در همین راستا هم مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» پویشی را با عنوان حجاب را بین بانوان به رأی بگذارید در سامانه فارس من ثبت کرده اند. در این پویش آمده است: «پیرو حساسیت‌های اجتماعی درباره پوشش بانوان گرامی، با در نظر گرفتن تنوع پوشش محلی بانوان ایرانی در سرتاسر همه نواحی ایران عزیز، نباید صرفاً یک چادر مشکی نماد و معیار پوشش قرار بگیرد. بدیهی است که برخورد امنیتی و خشونت‌بار با این امر نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه برای کشور هزینه‌های سیاسی و امنیتی خواهد داشت.

با سردبیر این پویش تماس گرفتیم؛ «ابوذر عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید:از آنجایی که باید به بانوان کشورمان احترام بگذاریم، اعتماد کنیم و آنان را باور داشته باشیم، پیشنهاد می‌کنم تا یک نظرسنجی و فقط با شرکت و نظارت خود بانوان ایرانی انجام شود تا خود بانوان ایرانی تصمیم بگیرند چگونه باید این مسئله را بین خودشان حل کنند. این امر یک امر زنانه است و مردان نباید مستقیما نقش برخوردی و تهاجمی ایفا کنند. هر چه نتیجه این نظرسنجی بود بعنوان معیار و مرجع در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. به این ترتیب یکبار برای همیشه این مسأله حل خواهد شد. برگزاری این نظرسنجی ویژه بانوان می‌تواند معیاری برای دنیا باشد. اگر بانوان سرزمینمان را باور داریم، این امر را به خودشان بسپاریم و به خواهران و مادران خودمان ارج نهیم.»

* از نیروی آموزش دیده و متخصص در امر حجاب استفاده شود

سردبیر این پویش می‌گوید: «حجاب را به رأی بگذارید، اکثریت جامعه به آن رأی موافق می‌دهند. کشورهای زیادی سفر کردم؛ وقتی درمورد گشت ارشاد و بانوان سرزمینم اینگونه صحبت می‌شود دلم می‌گیرد.کسانی که قصد ترویج حجاب برتر را دارند باید آموزش‌های لازم را در این امر بگذرانند. به خاطر بد حجاب‌ها این عمل انجام می‌شود. حداقل از نیروی آموزش دیده و متخصص این امر استفاده شود. به عنوان مثال یکبار شاهد بودم که در فرودگاه امام خمینی یکی از عوامل فرودگاه با حالت بسیار بدی زن توریستی که حجاب کمی داشت را صدا می‌زد که به او تذکر دهد حجابش را درست کند؛ در حالی که اینگونه نباید باشد.

*یک خانه مد ایرانی راه اندازی شود

این مخاطب فارس من، برای پویش ثبت کرده خود ایده‌ای مطرح می‌کند و می‌گوید: «چرا چادر مشکی باید سمبل ما باشد. ما این همه اقوام اصیل با پوشش‌های مناسب، جذاب و رنگی داریم؛ چرا یک خانه مد ایرانی راه اندازی نمی‌کنیم و از متخصص‌های لباس دعوت کنیم و درباره حجاب و پوشش زن ایرانی کمک بگیریم. باور کنید با این حرکت‌های خوب خیلی از این مشکلات حل خواهد شد».

وی در ادامه می‌گوید:« زن ایرانی دنبال برهنگی نیست. باید به بانوان کشورمان احترام بگذاریم، اعتماد کنیم و آنان را باور داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنم تا یک نظرسنجی و فقط با شرکت و نظارت خود بانوان ایرانی انجام شود تا خود بانوان ایرانی تصمیم بگیرند، چگونه باید این مسئله را بین خودشان حل کنند. با رأی گیری از خود بانوان این مشکل را حل کنیم. طوری باید شود که خود مردم درباره آدمی که قصد دارد بی‌بندوباری را رواج دهد، برخورد کنند.»

پایان پیام /

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *