فارس من| چرا چادر به یک کالای لوکس تبدیل شده است؟

فارس من| چرا چادر به یک کالای لوکس تبدیل شده است؟

وقتی در بازار امروز یک چادر با قیمت متوسط برای خریدار ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان آب می‌خورد و حتی قیمت آن به چند میلیون هم می رسد . چادر دیگر یک کالای لوکس به حساب می‌آید. بنابراین شاید بانوان چادری چند سال یکبار هم، توان خرید یک چادر را نداشته باشند.

فارس من| چرا چادر به یک کالای لوکس تبدیل شده است؟

گروه زندگی: «هنگامی که حرف از حجاب برتر یعنی چادر می‌شود، شاهد قیمت‌های سرسام‌آوری هستیم که یک خانم محجبه را در شرایط اقتصادی امروز دچار مشکل می‌کند. اگر سری به بازار زده باشید، به چشم دیده‌اید که پارچه و چادر مشکی قیمت‌های گزافی دارند. شاید سالیان پیش که زیاد هم دور نیست، چادری بودن هزینه چندانی نداشت، اما در بازار امروز که یک چادر با قیمت متوسط برای خریدار ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان آب می‌خوردو گاهی این قیمت میلیونی هم می‌شود چادر دیگر یک کالای لوکس به حساب می‌آید. بنابراین شاید بانوان چادری هر چند سال یکبار هم توان خرید یک چادر با قیمت متوسط را نداشته باشند.

در همین راستا هم مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» پویشی را با عنوان قیمت چادر و ملزومات حجاب ارزان شود در سامانه فارس من ثبت کرده اند. در این پویش آمده است: « با توجه به تلاش شبانه‌روزی معاندین برای حذف عفت و حیای زن ایرانی، حائز اهمیت است که قیمت چادر و دیگر ملزومات حجاب ارزان شود. همچنین نبود نظارت بر تولیدکنندگان، فروشندگان و مغازه‌ها که نقش بسزایی در حفظ این واجب شرعی و سیاسی دارد. در اولویت کار باشد، چرا که این اقدام کمتر از کار فرهنگی نیست. لذا از شما تقاضای کنترل افزایش قیمت چادر و افزایش نظارت بر بازار پوشاک را داریم.»

* بانوانی که چادر را کنار گذاشتند، به دلیل قیمت بالای آن بود

با ثبت کننده این پویش تماس گرفتیم. سردبیر این پویش آقای روانبخش، پسری ۱۸ساله از اصفهان است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: « قیمت چادر خیلی می‌تواند در حجاب جامعه تاثیر بگذارد. می‌توان گفت بسیاری از بانوانی که چادر را کنار گذاشتند، به دلیل قیمت بالای آن بود. اگر قیمت چادر متعادل شود، می‌تواند بر حجاب بانوان هم تاثیر بگذارد.»

سردبیر این پویش با اشاره به هدفش از ثبت این پویش می‌گوید: «اعضای خانواده و اطرافیانم همواره از قیمت بالای چادر گله می‌کنند و در فضای مجازی هم انتقاداتی از قیمت بالای چادر و ملزومات آن دیدم. بنابراین برای کمک به هم وطنانم این پویش را ثبت کردم تا صدای آن‌ها را به گوش مسئولان کشور برسانم.»

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *