فرجام صلح با تل‌آویو؛ ربایش نماینده پارلمان اردن توسط صهیونیست‌ها!

فرجام صلح با تل‌آویو؛ ربایش نماینده پارلمان اردن توسط صهیونیست‌ها!

اکنون درست در زمانی که هنوز عده‌ای از سیاست‌مداران اردنی در تلاش برای کنترل خوی اشغال‌گری و توسعه‌طلبی بی حدوحصر صهیونیست‌ها هستند، نماینده پارلمان این کشور با اتهامی واهی از سوی تل‌آویو ربوده می‌شود.

فرجام صلح با تل‌آویو؛ ربایش نماینده پارلمان اردن توسط صهیونیست‌ها!

فارس‌پلاس؛دیگر رسانه‌ها- نورنیوز نوشت: وزارت خارجه اردن اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از نمایندگان پارلمان این کشور توسط رژیم اشغال‌گر قدس بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته است!

نماینده دستگیر شده، «عماد عدوان» نام دارد. این نماینده 35 ساله پارلمان اردن عضو کمیته فلسطین در این نهاد قانون‌گذاری و یک وکیل دادگستری است و صهیونیست‌ها بدون اینکه اجازه سخن گفتن به او بدهند، او را متهم به قاچاق سلاح و طلا به کرانه باختری کرده‌اند!

عماد عدوان در گذرگاهی بین اردن و کرانه باختری توسط اشغال‌گران صهیونیست بازداشت یا به عبارت بهتر، ربوده شده است.

مواضع عماد عدوان در دفاع از حق بازگشت آوارگان فلسطینی از یک‌سو و تشدید مواضع کابینه جدید رژیم صهیونیستی در تقابل با اردن، در شکل‌گیری این رخداد بی‌تاثیر نبوده است.

چندی پیش «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو با نصب نقشه‌ای پشت سر خود هنگام سخنرانی، قسمتی از خاک اردن را متعلق به صهیونیست‌ها دانسته بود.

در مواجهه با این اقدام، نمایندگان پارلمان اردن با رأی جمعی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان را به تصویب رساندند.

اکنون اما درست در زمانی که هنوز عده‌ای از سیاست‌مداران اردنی در تلاش برای کنترل خوی اشغال‌گری و توسعه‌طلبی بی حدوحصر صهیونیست‌ها هستند، نماینده پارلمان این کشور با اتهامی واهی از سوی تل‌آویو ربوده می‌شود.

نکته قابل تامل اینکه؛ مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون از اطلاع‌رسانی درباره اظهارات وزارت خارجه اردن در این خصوص خودداری کرده‌اند! موضوعی که با حداقلی‌ترین بایسته‌های دیپلماتیک در تعارض است.

اردن و رژیم جعلی اسرائیل در سال ۱۹۹۴ با یکدیگر پیمان صلح امضاء کردند. در زمان امضای این پیمان، بسیاری از سیاست‌مداران اردنی مدعی بودند دشمنی تل‌آویو و اَمّان پایان یافته و از این پس طرفین زندگی مسالمت‌آمیزی را با یکدیگر در پیش خواهند گرفت!

اکنون گرچه نزدیک 3 دهه از انعقاد این پیمان سپری شده اما صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری به خاک اردن چشم دوخته‌اند.

آنچه امروز در ماجرای بازداشت نماینده پارلمان اردن توسط صهیونیست‌ها رخ داده، نشان می‌دهد که تل‌آویو حتی حدوحصر جغرافیایی و عرفی برای ارتکاب جنایات و توحش خود قائل نیست و بایسته‌ها و اصول دیپلماتیک، سیاسی و بین‌المللی نیز آن را از توسعه‌طلبی‌های غیرانسانی باز نمی‌دارد.

طی ماه‌های اخیر، برخی تحلیل‌گران و سیاست‌مداران اردنی ضمن اذعان به عدم قابلیت ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و کنترل رفتار این رژیم در برابر اردن و فلسطینیان، خواستار اتخاذ مواضعی قاطعانه از سوی امان در تقابل با تل‌آویو شده‌اند.

اتفاق اخیر جای هیچ‌گونه مصالحه و خوش‌بینی در قبال دشمن مشترک همه کشورهای منطقه را باقی نمی‌گذارد و مواضع اخیر تل‌آویو در قبال امان به معنای ابطال عملی پیمان صلح اردن و صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

این پیمانِ ظاهرا صلح‌آمیز نیز مانند پیمان صلح اسلو یا کمپ دیوید یا پیمان عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اسرائیل غاصب، چنانچه از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد، فرجام و سرنوشتی جز شکست و تباهی نداشته است.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *