مقاومت همچنان دست به ماشه

مقاومت همچنان دست به ماشه

درخواست‌های مکرر مهره‌های افراطی رژیم اشغالگر برای تداوم ترور فرماندهان مقاومت، توافق آتش بس در فلسطین را شکننده‌تر از گذشته نشان می‌دهد. بر همین اساس جهاد اسلامی هشداری برای صهیونیست‌ها فرستاد و اعلام کرد دست به ماشه آماده مقابله هستند.

مقاومت همچنان دست به ماشه

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- ایران نوشت: پس از 5 روز آوار بی‌امان موشک‌های مقاومت بر شهرک‌های صهیونیستی، سرانجام مقامات تل آویو چاره‌ای جز پذیرش شروط گروه‌های مبارز فلسطینی نیافته و توافق آتش بس را به امضا رساندند.

به گزارش شبکه وفای فلسطین، این توافق از ساعت 10 شامگاه شنبه به وقت قدس به اجرا درآمد و در حالی که به اذعان رسانه‌های عبری شمار راکت‌های شلیک شده مقاومت به سمت فلسطین اشغالی از 1200 فروند گذشته و حدود 35 فلسطینی از جمله 5 فرمانده جهاد اسلامی به شهادت رسیده‌اند، درگیری‌ها متوقف شد.

بنا بر آمار رسانه‌های محلی گرچه این حملات 5 روز به طول انجامید اما حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی باریکه غزه در مجموع 51 خانه را به کلی تخریب کرده و هزار واحد مسکونی نیز آسیب دیده‌اند که در نتیجه آن بسیاری از فلسطینیان مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده‌اند.

جهاد در آماده باش است

انتشار خبر موفقیت گروه‌های مصری برای به ثمر نشاندن توافق آتش بس در فلسطین، موجی از شادی را در غزه و کرانه باختری رقم زد و مردم با حضور در خیابان‌ها پایکوبی کردند. همزمان رزمندگان گردان‌های جنین نیز با سردادن شعارهایی برای حمایت از گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی این توافق را جشن گرفتند.

اما علاوه بر بدعهدی صهیونیست‌ها، درخواست‌های مکرر مهره‌های افراطی رژیم اشغالگر برای تداوم ترور فرماندهان مقاومت، این توافق را شکننده‌تر از گذشته نشان می‌دهد. بر همین اساس جهاد اسلامی هشداری برای صهیونیست‌ها فرستاد و اعلام کرد دست به ماشه آماده مقابله هستند. به نوشته العالم، محمد الهندی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطینی گفت: «تا زمانی که رژیم اشغالگر به آتش بس پایبند باشد ما نیز به آن عمل می‌کنیم اما این رژیم همواره عهدشکنی‌اش را اثبات کرده است بنابراین ما همچنان انگشت بر ماشه خواهیم بود و در میدان حاضر هستیم چراکه پرونده مبارزه با اشغالگران باز است و این نبرد یکی از نبردهای مهم ملت فلسطین به شمار می‌رود.»

در همین حال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با تقدیر از تلاش دو روزه طرف مصری، این آتش بس را ستود.همزمان به نوشته رویترز، امریکا که در چند روز درگیری‌ها با حمایت‌های پنهان و آشکار از صهیونیست‌ها، در عمل تلاشی برای آرام کردن این شرایط نداشت، از این توافق استقبال کرد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ایالات متحده از اعلام آتش بس میان اسرائیل و گروه‌های مستقر در غزه با میانجیگری دولت مصر استقبال می‌کند.»

گروه‌های حقوق بشری اما مانند گروه‌های مقاومت چندان بر ثبات این توافق اطمینان ندارند. به نوشته الجزیره، در همین راستا تیم‌های حقوق بشری فلسطینی هشدار داده‌اند تا زمانی که صهیونیست‌ها بر اشغالگری تأکید دارند نمی‌توانند ضمانتی درباره آتش بس بدهند.

سازمان ملل اما با استقبال از این آتش بس اعلام کرد حملات صهیونیست‌ها بر نوار غزه، زیرساخت‌های ضروری این منطقه را نابود کرده است. براساس این گزارش در بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی بیمارستان الاقصی، بیمارستان اندونزیایی شمال غزه و همچنین دو کلینیک در خان یونس و شمال غزه تخریب شده‌اند. علاوه بر این بسیاری از مدارس نیز هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته و از بین رفته است.

خشم صهیونیست‌های افراطی

ساعاتی پس از آغاز آتش بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، شهرک نشینان افراطی صهیونیستی در اسکورت پلیس این رژیم از باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند. العالم به نقل از اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی نوشت، ده‌ها شهرک نشین در این حمله در صحن‌های مسجدالاقصی اقدامات تحریک آمیزی انجام دادند و مراسم تلمودی را در منطقه باب الرحمه به اجرا درآوردند. همزمان فلسطینی‌ها نیز برای تجمع در صحن‌های مسجدالاقصی و خنثی کردن برنامه تخریبی شهرک نشینان برای انجام بزرگترین حمله برای 18 ماه مه فراخوان دادند.
در عین حال نظامیان اشغالگر نیز صبح دیروز با حمله به شهر نابلس در شمال کرانه باختری، یک جوان فلسطینی را مجروح کردند. صهیونیست‌ها همچنین با یورش به خانه احمد هیثم محمود از جوانان ساکن منطقه العیساویه در قدس، وی را بازداشت کردند.

اما این تنها بخشی از خشونت صهیونیست‌های افراطی پس از توافق آتش بس بود. به نوشته المیادین، وزارت روابط خارجی فلسطین در بیانیه‌ای اظهارات اخیر ایتمار بن گویر، وزیر داخلی کابینه افراطی نتانیاهو را محکوم کرد. چراکه در حالی که یکی از شروط مهم جهاد اسلامی برای آتش بس، پایان ترورهای سازمان یافته رژیم صهیونیستی بود اما بن گویر خواستار تسری این ترورها به کرانه باختری شده است. در بیانیه این نهاد آمده است: «این وزارتخانه اظهارات وزیر داخلی رژیم صهیونیستی را مجوز کشتار شهروندان فلسطینی و فراخوان تنش‌های نظامی غیرعادلانه تلقی می‌کند که به سمت و سوی الحاق کرانه باختری و تلاش برای شکستن مقاومت مردم فلسطین پیش می‌رود. اظهارات وزیر فاشیست و نژادپرست صهیونیست‌ها دعوت صهیونیست‌ها به بزرگترین قتل عام شهروندان در کرانه باختری و بیرون راندن آنها و جایگزینی شان با شهرک نشینان است. بنابراین از همه کشورها و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم با تحریم و تعقیب قضایی این وزیر فاشیست مانع از ادامه این روند شوند.»

پیش‌تر بن گویر در گفت‌و‌گوی رسانه‌ای خود از سرگیری فرایند الحاق کرانه باختری را به عنوان شرط خود برای حضور در جلسات کابینه افراطی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود.

تخریب خانه‌ها ادامه دارد

بسیاری از فلسطینیان معتقدند افزایش تخریب خانه‌های فلسطینی در نقب نیز به سیاست‌های دولت افراطی نتانیاهو مربوط می‌شود. به گزارش شبکه خبری الجزیره، این شرایط که در 30 سال گذشته به صورت پراکنده در این منطقه رخ داده است در ماه‌های اخیر با روی کارآمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی سرعت گرفته است. در همین حال به نوشته خبرگزاری وفا در فلسطین، شهرک نشینان افراطی صبح دیروز با حمله به روستاهای کرانه باختری، 15 درخت زیتون و 10 درخت فندق را ریشه کن کردند و خساراتی به فلسطینیان وارد آوردند.

پایان پیام/غ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *