پاسخ شاپور بختیار به رضا پهلوی درباره «کره جنوبی شدن ایران»+فیلم

پاسخ شاپور بختیار به رضا پهلوی درباره «کره جنوبی شدن ایران»+فیلم

رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم ایران در پایان سفر به سرزمین‌های اشغالی، گفته است: اگر انقلاب نمی‌شد، ایران کشوری در حد کره جنوبی بود. این در حالی است که شاپور بختیار، نخست‌وزیر رژیم شاه، قبل از مرگش به این ادعای مضحک پاسخ داده بود.

پاسخ شاپور بختیار به رضا پهلوی درباره «کره جنوبی شدن ایران»+فیلم

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم ایران در پایان سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با سران این رژیم کودک‌کش ادعا کرده است: «اگر انقلاب نمی‌شد، نمی‌گویم ایران در حد ژاپن بود، ولی در حد کره جنوبی بود!» شاپور بختیار، نخست‌وزیر رژیم شاه، قبل از آن‌که در سال ۱۳۷۰ بمیرد، به این ادعای مضحک پاسخ داده بود.

بختیار با مقصر دانستن شاه در پیروی مردم ایران از امام خمینی (ره) اذعان می‌کند: بعضی‌ها می‌گویند: ما داشتیم ژاپن می‌شدیم، ما داشتیم چنین می‌شدیم، این‌ها همه از اباطیل است به نظر بنده. اغلب کسانی هم که این را می‌گویند یا نادان‌اند یا خودشان در آن موضع، موضع خوبی در وضعیت اقتصادی و سیاسی مملکت ما داشتند.

آخرین نخست‌وزیر رژیم پهلوی همچنین گفته است: اگر آن رژیم، آن زیاده‌روی‌ها را نمی‌کرد، کسی زیاد گوش به حرف [امام] خمینی نمی‌داد.

رضا پهلوی، اخیراً در سفری ۳ روزه به سرزمین‌های اشغالی با سران این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو ـ که هفته‌هاست با اعتراضات گسترده و میلیونی یهودیان ساکن این سرزمین‌ها روبه‌روست ـ دیدار و گفت‌وگو کرده است. او بدون اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم ایران در روز قدس، ابراز امیدواری کرده که ایران دموکراتیک بتواند با اسراییل رابطه دوستانه برقرار کند!

پایان پیام/

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *