پنجه بر صورت خورشید

پنجه بر صورت خورشید

تلاش در مسیر کم‌رنگ جلوه دادن رشادت و فداکارى شهید الداغی، مصداق پنجه انداختن به صورت خورشید درخشان است. هرچند شهرت حاصل از کوچک جلوه دادن ایثار شهید غیرت از نوع بدنامى است که گویا برخى همین بدنامى را به گمنامى شرافتمندانه ترجیح مى‌دهند اما آنچه مى‌ماند روشنى آفتاب است که در مراسم تشییع باشکوه پیکر مطهر این شهید بزرگ با حضور پرشور ملت قدرشناس و هم‌شهریان داغدارش باز هم نمایان شد.

پنجه بر صورت خورشید

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- صبح نو نوشت: شهادت حمیدرضا الداغى، جوان غیور سبزوارى که در دفاع از ناموس وطن غیرتمندانه مقابل اراذل و اوباش ایستاد و مظلومانه به شهادت رسید، مطابق انتظار بازتاب گسترده‌اى در افکار عمومى داشت.

تکریم و تعظیم رشادت و شجاعت شهید الداغى و احساس مسؤولیت در این موقعیت خطیر، موضوع مورد توافق بسیارى از چهره‌هاى رسانه‌اى با گرایش‌ها و تفکرات متفاوت به‌شمار مى‌رود؛ چراکه غیرتمندى و دفاع از ناموس در آموزه‌هاى اسلامى و فرهنگ ایرانى از جایگاه ویژه‌اى برخوردار است.

با این وجود برخى واکنش‌هاى مغرضانه و تأسف‌برانگیز نشانگر این حقیقت است که برخى چهره‌هاى مشهور در فضاى مجازى براى جذب فالوور و دیده شدن به هر قیمتى از تخریب ارزشمندترین مفاهیم اخلاقى و اعتقادى ابابى ندارند. محسن برهانى، چهره گمنامى که با عنوان وکیل، حقوقدان و ادعاى آشنایى به مفاهیم فقهى در ماه‌هاى اخیر و پس از اغتشاشات سال گذشته به سلبریتى مجازى مبدل شده، در واکنشى عجیب به واقعه تأمل برانگیز سبزوار، تلاش کرده ارزش فداکارى و رشادت این جوان غیور را کم‌رنگ کند.

این فعال رسانه‌اى که خود را با گرایش‌های مذهبى و اعتقادى معرفى مى‌کند با استفاده از عبارات سخیفی همچون نفله شدن یا اینکه چنین شهادتى استحقاق هیچ مدحى را ندارد، نه تنها مقام، انگیزه و هدف عالیه شهید الداغى، بلکه برخی شهداى تاریخ اسلام و انقلاب را به‌زعم خودش تخریب کرده و زیر سوال برده است.

استدلال به شرایط فقهى دفاع در موقعیت خطر از این منظر، شهادت بسیارى از شهداى تاریخ اسلام را نیز زیر سوال مى‌برد که اگر در موقعیت نابرابر در مقابل دشمن قرار گرفته‌اند با این منطق جان خود را به خطر انداخته و بر اساس همین نتیجه‌گیرى ناقص، فداکارى ارزشمندشان استحقاق مدحى را ندارد؟ شهداى غیور تاریخ اسلام و شهید غیرتمند، حمیدرضا الداغى که به جاى بازى کردن با عبارات و اسارت در دام شعارزدگى، مردان میدان عمل بودند البته نیازمند مدح چنین افکار منحرف و مایل به جلب توجه و شهرت دنیایى نبودند.

با این وجود، ملت مسلمان ایران قدردان فداکارى و رشادت شهدایى هستند که به پاى دفاع از جان، مال، ناموس و وطن، خطرات سخت‌ترین معرکه‌ها را به جان خریده و با منطق «فیا سیوف خذینى» خون مطهرشان را فدا کردند. شهید الداغى بى‌توجه به هویت، نوع پوشش یا وجود هرگونه نسبتى در مقام دفاع از دختران هم‌وطن و خواهران دینى خودش احساس تکلیف کرده، مانع از تعرض به آنها شد و جان شریفش را در این راه فدا کرد تا با عنوان مبارک شهید غیرت شناخته شود.

تلاش در مسیر کم‌رنگ جلوه دادن این رشادت و فداکارى، مصداق پنجه انداختن به صورت خورشید درخشان است. هرچند شهرت حاصل از کوچک جلوه دادن ایثار شهید غیرت از نوع بدنامى است که گویا برخى همین بدنامى را به گمنامى شرافتمندانه ترجیح مى‌دهند اما آنچه مى‌ماند روشنى آفتاب است که در مراسم تشییع باشکوه پیکر مطهر این شهید بزرگ با حضور پرشور ملت قدرشناس و هم‌شهریان داغدارش باز هم نمایان شد./محمدجواد پاینده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *