یک سال گذشت/ آقای نادر که بود؟ + فیلم

یک سال گذشت/ آقای نادر که بود؟ + فیلم

یک سال از درگذشت نادر طالب زاده مجری، مستند ساز و نظریه پرداز هنر انقلاب اسلامی گذشت. سالی پر از هیاهو که اگر او بود شاید دقیق‌تر از هر کس دیگری می‌توانست ابعاد این جنگ ترکیبی را تحلیل و بررسی کند.

یک سال گذشت/ آقای نادر که بود؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، یک سال از درگذشت نادر طالب زاده مجری، مستند ساز و نظریه پرداز هنر متعهد گذشت. سالی پر از هیاهو که اگر او بود شاید دقیق‌تر از هر کس دیگری می‌توانست ابعاد این جنگ ترکیبی را تحلیل و بررسی کند. به نظر می‌رسد این روزها جوانان و نوجوانان کشور بیشتر از هر زمانی دیگری نیاز دارند با آقای نادر هنر انقلاب اسلامی آشنایی پیدا کنند.

طالب‌زاده متخصص شناخت رسانه بود و جلوتر از زمانه اش ابعاد جنگ ترکیبی را دریافته بود. به زعم کارشناسان نادر طالب‌زاده به‌تنهایی یک تیم متفکر بود که با نظم روز جهان آشنایی داشت. قواعد بازی رسانه‌ای را می‌دانست و چون جسارت، بخشی از هویت ذاتی این فرد بود، هیچ‌گاه در برابر تهدیدات و حتی پیشنهادات، سر خم نکرد و مسیری را پیمود که مرتضی آوینی از او انتظار داشت. درواقع پرچم عدالت‌خواهانه‌ای که آوینی برافراشته بود، تا سالیان دراز توسط طالب‌زاده در اهتزاز قرار داشت و حالا مشی فکری این تئوریسین در قالب برنامه‌هایی چون جشنواره عمار، مامن آزادگانی است که در تلاش هستند تا ترسیم‌گر درستی از حقایق جهان باشند. و این همان جریان ماتاخری است که طالب‌زاده ایجاد کرد و اجازه نداد تا همه چیز با رفتن او، از بین برود.

در ادامه با کمک موشن گرافیک ابعاد مختلف زندگی و فعالیت‌های نادر طالب زاده به نمایش درآمده است. شاید بتواند به این پرسش پاسخ روشنی داده شود که آقای نادر که بود؟

پایان پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *