نظر شهید مطهری درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1353؛ روحانیِ جوانان روشنفکر و بیدار

نظر شهید مطهری درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1353؛ روحانیِ جوانان روشنفکر و بیدار

سید علی خامنه‌ای از نمونه‌های ارزنده‌ایست که برای آینده موجب امیدواری است و در این مدت کوتاه در مشهد کارهای پر ثمری انجام داده که یکی از آن‌ها جمع کردن جوانان روشنفکر و بیدار بوده و به همین جهت وی مورد توجه آیت‌الله خمینی هم واقع شده و ایشان دستور داده که هواخواهان وی خامنه‌ای را حمایت کنند.

نظر شهید مطهری درباره آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1353؛ روحانیِ جوانان روشنفکر و بیدار

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: روحانیون مبارز در دوره پهلوی محور اصلی گسترش و تداوم نهضت بودند. در این میان اسناد بسیاری از روابط استاد مطهری و آیت‌الله خامنه‌ای به چشم می‌خورد.

در یکی از اسناد ساواک مورخ اسفند 1352 با موضوع «مرتضی مطهری» آمده است: « یاد شده از اینکه نماز جماعت سید علی خامنه‌ای را در مشهد تعطیل کرده‌اند به شدت ناراحت شده و اظهار داشته همه مراکز حساس را که اثری دارد می‌بندند. انسان متحیر می‌ماند چه کند و چه بگوید … وی گفت سید علی خامنه‌ای از نمونه‌های ارزنده‌ایست که برای آینده موجب امیدواری است و در این مدت کوتاه در مشهد کارهای پر ثمری انجام داده که یکی از آن‌ها جمع کردن جوانان روشنفکر و بیدار بوده و به همین جهت وی مورد توجه خمینی هم واقع شده و خمینی دستور داده که هواخواهان وی خامنه‌ای را حمایت کنند.

در ادامه «نظریه یکشنبه» چنین آمده است: «سید علی خامنه‌ای قبلاً در مسجد کرامت نماز می‌خواند و پس از اتمام نماز آیاتی از قرآن را که مورد نظرش بود تفسیر می‌نمود چند روز قبل به وی تذکرات لازم داده شده که در مسجد مذکور نماز نخواند و جلسات او تعطیل شده است ضمناً مرتضی مطهری ساکن تهران و قبلاً در حسینیه‌ ارشاد سنخرانی می‌کرده، وی یکی از افراد متعصب مذهبی است.»

پایان پیام/ت

*منبع:گنجینه اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *