۹۸۷ عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها طی ماه گذشته

۹۸۷ عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها طی ماه گذشته

بر اساس گزارش یک مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی، رزمندگان مقاومت طی ماه گذشته میلادی ۹۸۷ عملیات مقاومتی علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست انجام داده‌اند.

۹۸۷ عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها طی ماه گذشته

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- تسنیم نوشت: عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیستی طی ماه گذشته میلادی که همزمان با ماه مبارک رمضان بود، افزایش یافت.

این عملیات‌ها شامل تیراندازی، درگیری مسلحانه، حمله با سلاح سرد و همچنین زیرگرفتن با خودرو بود که منجر به کشته شدن 3 اسرائیلی و زخمی شدن 41 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیستی شد، 11 فلسطینی نیز در این ماه به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین «معطی» اعلام کرد که مجموع عملیات مقاومتی فلسطینیان 987 از جمله 139 عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر صهیونیستی بوده است که 48 مورد آن در جنین و نابلس انجام شد، همچنین 5 مورد عملیات زیرگیری یا تلاش برای زیرگیری باخودرو و 4 مورد نیز عملیات حمله با چاقو انجام شد. جوانان فلسطینی 36 مرتبه بمب دست‌‌ساز در مسیر عبور صهیونیست‌ها کار گذاشتند.

«محمد رائد برادعیه» جوان 26ساله فلسطینیمجری عملیات زیرگیری صهیونیست‌ها با خودرو در شهرک بیت‌امر در شمال الخلیل بود که طی این عملیات 3 نظامی صهیونیستی مجروح شدند و طی این عملیات این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

رزمندگان مقاومت همچنین در 2023/4/7 در یک عملیات تیراندازی به‌سمت خودروی شهرک‌نشینان در دره اردن 2 شهرک‌نشین را به هلاکت رساندند و طی این عملیات یک صهیونیست به‌شدت زخمی شد که چند روز بعد به هلاکت رسید.

روز دوشنبه گذشته نیز منابع صهیونیستی با تأیید عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کردند که در عملیات زیرگیری با خودرو در خیابان «یافا» در قدس اشغالی 8 شهرک‌نشین زخمی شدند.

روز بعد از این عملیات در عملیات تیراندازی در منطقه «عیون الحرامیه» در شمال رام‌الله یک شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شد.

(5) عملیات زیر گرفتن با خودرو ، (4) عملیات حمله با چاقو یا تلاش برای چاقو زدن، 36 عملیات کارگذاری یا پرتاب مواد منفجره در مسیر عبور نظامیان صهیونیستی، (14) عملیات آتش‌زدن تأسیسات، خودروها و اماکن نظامی و (8) انهدام وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی توسط رزمندگان مقاومت فلسطین ثبت شده است.

کرانه باختری شاهد (365) درگیری مستقیم با اشغالگران صهیونیست و صدها عملیات پرتاب سنگ به‌سمت نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، (23) حمله با کوکتل مولوتف و (133) عملیات برای پاسخ به حملات شهرک‌نشینان در سراسر کرانه باختری بود.

استان‌های نابلس، قدس و جنین به‌ترتیب با 175، 158 و 155 عملیات مقاومت، شاهد بیشترین تعداد عملیات مقاومتی فلسطینیان بودند.

فلسطینیان علاوه بر حمله و مقابله مسلحانه، 20 مرتبه نیز اقدام به برپایی تظاهرات علیه گسترش شهرک‌سازی و جنابات شهرک‌نشینان کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی معطی همچنین اعلام کرد که رزمندگان مقاومت فلسطینی 20 عملیات علیه صهیونیست‌ها طی 24 ساعت گذشته انجام دادند.

نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک گلوله و پرتاب بسته‌های انفجاری به‌سمت نظامیان صهیونیستی با آنها در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی مقابله کردند.

عملیات نیروهای مقاومت در الخلیل، نابلس، قدس، طولکرم، رام‌الله، بیت‌لحم، اریحا، جنین و قلقیلیه صورت گرفته است و رزمندگان مقاومت با حملات صهیونیست‌ها مقابله کردند.

این درحالی است که چند روز گذشته «هالیل بیتون روزین» خبرنگار شبکه 14 تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل موسوم به «شاباک» و پلیس اسرائیل با مشکل جدی روبه‌رو هستند؛ چرا که این عملیات در قلب شهر قدس اشغالی انجام می‌شود.

پیش از این «روغل آلفر» نویسنده اسرائیلی در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از احساس خستگی و هراس صهیونیست‌ها از بحران موجود در اسرائیل و همچنین تشدید عملیات مقاومتی فلسطینیان نوشت.

وی تأکید کرد: عملیات مقاومتی فلسطینیان افزایش یافته است و این امر وحشتناک به‌نظر می‌رسد. ما از ترس و اضطراب خسته شده‌ایم. اسرائیلی‌ها با تعجب و هراس در خیابان‌ها می‌دوند و سرگردانند. عملیات‌های فلسطینیان در جریان است.

اخیراً روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که روزانه چندین عملیات فلسطینیان علیه اسرائیلی‌ها صورت می‌گیرد و تعداد عملیات هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می‌شود.

رژیم اسرائیل متوجه شده است آنچه در کرانه باختری و قدس رخ می‌دهد یک موج گذرا نیست و جبهه فلسطین تبدیل به یکی از تهدیدات راهبردی اساسی برای اسرائیل در سال جاری شده است. با وجود اختلاف‌نظری که محافل مختلف صهیونیستی در تعیین استراتژی مناسب برای مقابله با وضعیت فعلی دارند اما همه آنها معتقدند موج تازه عملیات‌های فلسطینیان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات برای تل‌آویو از سال‌های گذشته است.

«عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی (امان) و رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی اسرائیل نیز اخیراً با اشاره به تأثیر بالای عملیات‌های استشهادی فلسطینیان بر افکار عمومی شهرک‌نشینان صهیونیست تأکید کرد: انگیزه فلسطینی‌ها برای انجام عملیات همیشه وجود داشته است اما این‌جا نوع دیگری از جوانان فلسطینی را می‌بینیم.

پایان پیام/ت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *